دسترسی تمام سهامداران به 5 مظنه برتر

دسترسی تمام سهامداران به 5 مظنه برتر

روح الله دهقان از مصوبه تازه هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر دسترسی تمام سهامداران به 5 مظنه برتر خبر داد و مزیت اجرای این مصوبه را دسترسی یکسان به اطلاعات برای تصمیم‌گیری های بهتر دانست.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفت و گو با پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) گفت: پیش از این و بنابر دستورالعمل افشای اطلاعات بورس و فرابورس، سایت TSETMC مجاز به انتشار سه مظنه برتر بود. در حال حاضر این موضوع اصلاح شده و  5 مظنه در اختیار سهامداران قرار گرفته است. براین اساس، 5 مظنه برتر در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این قابلیت در صفحه نماد از روز جاری اجرایی شده است و در بخش دیده بان بازار از ابتدای هفته آینده فعال خواهد شد
دهقان اضافه کرد: مطابق با مصوبه هیات مدیره سازمان و اصلاح دستورالعمل افشای اطلاعات بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و ابلاغ آن به شرکت مدیریت فناوری، این شرکت در سایت TSETMC اقدامات لازم را در راستای اجرای مصوبه حاضر انجام داده است.
وی مزیت اجرای این مصوبه را دسترسی یکسان به اطلاعات برای تصمیم‌گیری های بهتر سهامداران دانست و گفت: سامانه های آنلاین از 5 مظنه استفاده می کنند، اما سایت TSETMC از سه مظنه استفاده می کرد. براین اساس و در راستای یکسان سازی دسترسی به اطلاعات برای همه سهامداران، تصمیم هیات مدیره بر این قرار گرفته است که همه افراد به 5 مظنه برتر دسترسی داشته باشند تا مزیتی برای شخص خاصی در این راستا ایجاد نشود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد