پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه (اینفوگرافیک)

اگرچه شاخص کل هفته گذشته چهار درصد افت کرد. اما در آخرین روز معاملاتی هفته اول بهمن شاخص کل 1٫7 درصد رشد داشت و این کارشناسان را به ادامه روند مثبت هر چند تصنعی و دستوری در هفته پیش رو خوشبین کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه شاخص کل هفته گذشته چهار درصد افت کرد. اما در آخرین روز معاملاتی هفته اول بهمن شاخص کل 1٫7 درصد رشد داشت و این کارشناسان را به ادامه روند مثبت هر چند تصنعی و دستوری در هفته پیش رو خوشبین کرده است.

چهارشنبه و پس از حضور ابراهیم ريیسی در تلویزیون، تصمیماتی از سوی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صورت گرفت، در این میان پنج مصوبه به بازار سهام اعلام شد که به عقیده اغلب کارشناسان این مصوبات می‌تواند ابهامات اقتصادی پیش رو را کاهش دهد چرا که عمدتا ریزش‌های بازار به دلیل ابهاماتی بود که در آینده اقتصاد را تهدید می‌کرد.

بر اساس این مصوبات در خوراک پتروشیمی، سوخت مصرفی کارخانجات فولاد و نرخ گاز سوخت فولاد تعدیل صورت گرفت. نرخ خوراک به سقف 5000 تومان، سوخت فولادی‌ها 40 درصد از سقف 2000 تومان و نرخ سیمانی‌ها 10 درصد نرخ خوراک تعیین شد. این موضوع ریسک‌های تحمیلی به شرکت‌های پتروشیمی را کاهش می‌دهد.

از طرف دیگر در بحث فروش اوراق مصوب شد فروش به صندوق‌های با درآمد ثابت حداقل 50 درصد جریان ورود نقدینگی باشد که این عاملی برای جلوگیری از خروج نقدینگی هر چه بیشتر از بازار سهام است. نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی 90 درصد نرخ ارز سامانه نیما تعیین شد که این موضوع بسیار بر صنعت بانکداری و همچنین کاهش نرخ بهره بین بانکی اثرگذار است. با توجه به اینکه نرخ بهره به عنوان اهرم در بازارهای مالی عمل می‌کند، کاهش آن تاثیر مثبتی بر بازار می‌گذارد.

این عوامل باعث شده تا کارشناسان به هفته پیش رو امید بیشتری داشته باشند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارتنیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد