دلار فروش کم شده، همه می خواهند بخرند

دلار فروش کم شده، همه می خواهند بخرند

بازار مالیدنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز گذشته حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از متقاضیان خرید اسکناس‌های خارجی در صفوف طولانی مقابل صرافی‌های مجاز خرید و فروش ارز توافقی حضور دارند.

به گفته برخی از فعالان این بازار فروشنده در بازار کم شده و عموم معامله‌گران با هدف کسب سود اقدام به جمع‌آوری ارز می‌کنند. البته شکاف قیمتی ایجاد شده میان ارقام توافقی و نرخ بازار آزاد نیز مزید بر علت شده و صف خریداران را شلوغ‌تر کرده است.

در حالی که نرخ شاخص ارزی در معاملات روز گذشته با حدود 7 پله افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه در کانال قیمتی 36 هزار تومانی معامله می‌شد هر برگ از این اسکناس در معاملات توافقی در بازه قیمتی 33 هزار و 900 تا 34 هزار و 300 تومان به فروش می‌رسید که این شکاف در هر هزار دلار سودی حدودا 2 میلیون و 400 هزار تومانی برای سودجویان به همراه داشت. روز گذشته نرخ سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. هر قطعه از این فلز گران‌بها در معاملات روز گذشته با حدود 120 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز قبل در نیمه کانال 16 میلیون تومانی قرار گرفت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد