سامانه جدید معاملات بومی برای فعالیت آماده شد

سامانه جدید معاملات بومی برای فعالیت آماده شد

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: سامانه جدید معاملات بومی کمک می‌کند همگام با گسترش و توسعه بازار، سیستم‌های معاملاتی با مشکلات کمتری مواجه شوند.

به گزارش بورس نیوز، روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اظهار کرد: سامانه جدید معاملاتی بومی تولید شده و آماده استفاده است.


  • بیشتر بخوانید:  پوشش ریسک انجام معاملات با سامانه معاملات بومی

وی افزود: این سامانه جدید از نظر امکانات، شبیه به سامانه معاملاتی موجود بوده و تفاوت چندانی با آن ندارد، اما از نظر توسعه پذیری و مقدار فشاری که می‌تواند تحمل کند، پیشرفته‌تر است.

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس؛ برای سامانه جدید از تکنولوژی به‌روزتری استفاده شده که مطابق با تکنولوژی روز دنیا بوده و توسعه پذیرتر است. امکانات موجود در این سامانه نیز کمک می‌کند همگام با گسترش و توسعه بازار، سیستم‌های معاملاتی با مشکلات کمتری مواجه شوند.

دهقان تاکید کرد: هدف از تولید سامانه جدید، رفع خطر‌های ناشی از فشار بازار بوده است. در این مرحله به دنبال ایجاد امکانات جدید برای سرمایه‌گذاران نبودیم و شاید به همین دلیل، سرمایه‌گذاران تفاوت زیادی بین سامانه جدید و قدیم احساس نکنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس خاطرنشان کرد: در فاز‌های بعدی، بنا به نیاز سازمان بورس، دست ما برای توسعه و پیاده سازی ابزار‌های جدید بازتر است.

وی ادامه داد: سامانه معاملات و سامانه پس از معاملات، حوزه‌های جدا از هم هستند که سرویس‌های مورد نیاز را در اختیار همدیگر قرار می‌دهند. سامانه جدید که به عنوان سامانه معاملات بومی شناخته می‌شود، تنها حوزه معاملات را در بر گرفته و با سامانه پس از معاملات ارتباطی پیدا نمی‌کند.

دهقاندرخصوص ابزارهای نوین این سامانه گفت: این سامانه می‌تواند برای معاملات ابزار‌های نوین توسعه یابد و امکان پیاده سازی را برای ابزار‌های نوین فراهم کند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد