آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای متوقف و «ثفارس»

آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای متوقف و «ثفارس»

مدیرعامل فرابورس در توییتی از شفاف‌سازی نمادهای متوقف، بازگشت برخی شرکت ها، وعده بازگشایی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس و پیگیری نمادهای متوقف دیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در توییت مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، میثم فدایی، آمده است:

با مساعدت و دستور سازمان بورس، تلاش همکاران معاونت بورس ها و ناشران سازمان و معاونت ناشران فرابورس نمادهای معاملاتی متوقف، شفاف سازی خواهند شد. نمادهایی در روزهای گذشته بازگشایی شدند و نماد تفارس هم انشاالله به زودی بازگشایی خواهد شد نمادهای متوقف دیگر هم در حال پیگیری است.

به گزارش سنا، پذیره‌نویسی عمومی شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس از طریق بازار سوم فرابورس ایران و به روش ثبت سفارش قرار بود از شنبه 8 آبان ماه 1400 آغاز می‌شد و به مدت 30 روز ادامه می‌یافت. اما این پذیره‌نویسی تنها یک روز ادامه یافت.

در این پذیره نویسی 151 هزار و 68 شخص حقیقی و دو هزار و 43 شخص حقوقی مشارکت داشتند.

سرمایه تفارس 5 هزار میلیارد ریال است که 60 درصد سهام آن معادل 3 هزار میلیارد ریال از سوی موسسین تامین شد و 2 هزار میلیارد ریال نیز از طریق پذیره‌نویسی عمومی «تفارس» با قیمت هر سهم، هزار ریال برای افراد حقیقی و حقوقی از یک سهم تا حداکثر ‏40 هزار سهم از طریق بازار سوم فرابورس تامین شد.

بازگشایی نماد «تفارس»

در 16 فروردین ماه سال جاری بود که اطلاعیه‌ای مبنی بر بازگشایی نماد تفارس در سامانه کدال منتشر شد، جزییات این اطلاعیه به شرح زیر بود:

با توجه به درج نماد معاملاتی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس (تفارس 1) در تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران به اطلاع می‌رساند؛ نماد معاملاتی مذکور در صورت انتشار مجوز فعالیت، در روز چهارشنبه مورخ 17 فروردین 1401 گشایش خواهد یافت. خواهشمند است سهامداران نسبت به تعیین کارگزار ناظر اقدام کنند.

اما، این بازگشایی در زمان یادشده رخ نداد تا اینکه امروز 3 خرداد 1401 تويیتی از سوی میثم فدایی مدیرعامل فرابورس منتشر شد که نشان می دهد قرار است به زودی این نماد بازگشایی شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد