پیش‌بینی قیمت طلا فردا 20 خرداد / «ثبات در بازار طلا شکل گرفته است»

پیش‌بینی قیمت طلا فردا 20 خرداد / «ثبات در بازار طلا شکل گرفته است»

دبیر هیيت مدیره طلا عقیده دارد ثبات به بازار طلا و سکه برگشته است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این روند در بازار ادامه دارد. او همچنین شرایط را برای خرید و فروش در بازار طلا مناسب می‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز، انس جهانی طلا در بازار امروز 1891 دلار رسید. همچنین قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 80 هزار تومان رسید.

نادر بذرافشان، دبیر هیيت مدیره اتحادیه طلا در گفتگو تجارت‌نیوز به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا اشاره کرد و توضیح داد: به دلیل تعطیلی اول هفته زمانی که بازار از دوشنبه بازگشایی شد تقریبا یک حالت سکوتی در بازار وجود داشت. در چند روز گذشته با کاهش انس جهانی همراه و در بازار داخل شاهد کاهش تقاضا بودیم.

او در ادامه گفت: در بازار طلا و سکه داخلی به دلیل کاهش نوسانات ارز در چند روز گذشته، یک ثبات قیمتی در بازار شکل گرفته است. با توجه به شرایط موجود و کاهش نوسان‌های قیمت در بازار طلا و دلار انتظار می‌رود آرامش در بازار شکل بگیرد و بازار به یک تعادل برسد.

بذرافشان عقیده دارد بازار طلا و سکه در کنار بازار ارز به یک ثبات نسبی خوبی رسیده و اگر انس جهانی نوسان زیادی نداشته باشد روند تعادلی و ثبات قیمتی در بازار طلا و سکه ادامه‌دار است.

دبیر هیيت مدیره اتحادیه طلا درباره بازار آخر هفته معتقد است به دلیل کاهش تقاضا در بازار داخلی طلا، اگر نوسان انس جهانی زیاد نباشد و اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد روند ثبات در بازار ادامه دارد و آرامش موجود در بازار طلا شکل می‌گیرد.

نادر بذرافشان در پایان گفت: در چند ماه گذشته نوسان در بازار طلا و ارز درصد بالایی را داشته است اما در چند وقت اخیر در بازار طلا و سکه در کنار نرخ ارز یک آرامش و ثبات نسبی شکل گرفته است.

در سایت اتحادیه طلا قیمت سکه طرح قدیم 10 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید 10 میلیون و 800 هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و 850 هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و 850 هزار تومان اعلام شد. سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و دو میلیون و 300 هزار تومان ثبت شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد