توزیع سه و نیم میلیون تن کالاهای اساسی در سه و نیم ماه

توزیع سه و نیم میلیون تن کالاهای اساسی در سه و نیم ماه

ایلنا: میزان توزیع انواع کالاهای اساسی در کشور از ابتدای سال جاری تا پانزدهم تیرماه به بیش از سه و نیم میلیون تن رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)، این شرکت براساس وظایف و ماموریت‌های خود برای تنظیم بازار انواع کالاهای اساسی کشور از مبادی داخلی و خارجی، نسبت به تامین و ذخیره‌سازی این کالاها اقدام می‌کند و با توجه به نیاز بازار و بعد از اعلام ستاد تنظیم بازار، این کالاها را از طریق شبکه‌های عرضه سراسری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

براساس این گزارش، کالاهای توزیع شده از ابتدای سال جاری تا پانزدهم تیر ماه، شامل انواع گندم، برنج‌ خارجی، روغن خام و شکر سفید و خام مجموعا به وزن سه میلیون و 577 هزار تن می‌شود که بر مبنای پیش‌بینی و نیازسنجی بازار و پس از صدور مجوزهای توزیع از سوی مراجع ذی‌صلاح، در مراکز جمعیتی سراسر کشور توزیع شده است.

این گزارش می‌افزاید، میزان توزیع گندم در این مدت به 3 میلیون و 27 هزار تن رسیده است که این گندم‌ها در دو نوع معمولی و دروم تولید داخل و وارداتی، برای مصارف واحدهای نانوایی و صنف و صنعت سراسر کشور توزیع شده است.

بنابر این گزارش، در این مدت همچنین 185 هزار تن انواع برنج‌های خارجی شامل هندی، تایلندی و پاکستانی، 241 هزار تن شکر سفید و خام، 104 هزار تن روغن خام و 20 هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا که برای استحصال روغن خوراکی در اختیار کارخانجات روغن‌کشی قرار گرفته‌اند، در سراسر کشور توزیع شده است.

گفتنی است؛ شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی تامین کالاهای اساسی کشور با رصد بازارهای داخلی و بین‌المللی، با تمام توان، ظرفیت‌های تاسیساتی و تجهیزاتی و نیروی انسانی خود را در سراسر کشور به کار گرفته است و با تامین به‌موقع کالاهای اساسی، در حال حاضر در مراکز ذخیره‌سازی سراسر کشور، میزان قابل توجهی از این کالاها نگهداری می‌شود که با توجه به نیاز موجود به بازار مصرف عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد