جایگزینی بیت کوین با پول‌های فیات

جایگزینی بیت کوین با پول‌های فیات

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، تعدادی از کارشناسان حوزه ارز‌های دیجیتال و فین‌تک انتظار دارند که پذیرش گسترده بیت کوین (hyperbitcoinization) تا سال 2040 میلادی انجام شود.

به گزارش بورس نیوز، در یک نظرسنجی جدید که توسط پلتفرم مالی Finder.com انجام شده است، نیمی از پاسخ‌دهندگان معتقدند که بیت کوین تا سال 2040 از پول‌های فیات یا ارز‌های منتشرشده توسط بانک‌های مرکزی پیشی خواهد گرفت.

اگرچه جامعه آماری این نظرسنجی محدود است، اما نتایج آن نشان می‌دهد که سقوط قیمت بیت کوین از بالاترین سطح تاریخی خود در ماه آوریل، بر چشم‌انداز بلند مدت کارشناسان حوزه ارز‌های دیجیتال تاثیری نداشته است.

بر اساس نتایج این بررسی، 50 درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند که طی 20 سال آینده شاهد پیشی گرفتن بیت کوین از اقتصاد جهانی باشیم که آن را هایپربیتکوینیزیشن می‌نامند. یک سوم شرکت‌کنندگان معتقدند که این رویداد قبل از سال 2035 رخ خواهد داد، در حالی که 44 درصد از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین هرگز به دارایی غالب جهان تبدیل نخواهد شد.

اکثر پاسخ‌دهندگان می‌گویند اقدام السالوادور برای به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز قانونی، آغاز پذیرش BTC به عنوان ارز اصلی توسط کشور‌های در حال توسعه است. 33 درصد از کارشناسان انتظار دارند که بیت کوین طی 10 سال آینده به رایج‌ترین شکل ارز در کشور‌های در حال توسعه تبدیل شود. 21 درصد دیگر نیز معتقدند که ما شاهد پذیرش گسترده بیت کوین خواهیم بود، اما این اتفاق 10 سال یا بیشتر طول خواهد کشید.

موضوعی که بیشتر کارشناسان حوزه ارز‌های دیجیتال در مورد آن اتفاق نظر دارند، نگرانی‌های زیست محیطی پیرامون استخراج بیت کوین است. 93 درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند که بحث انرژی سبز همچنان به ضرر بیت کوین بوده و 31 درصد آن‌ها معتقدند که مصرف انرژی تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت BTC خواهد داشت.

با این حال، بیش از نیمی از کارشناسان (66 درصد) تغییر الگوریتم اجماع شبکه بیت کوین به مدل سازگار با محیط زیست اثبات سهام را پاسخی برای این مشکل نمی‌دانند و معتقدند که الگوریتم اثبات کار علی‌رغم مشکلاتی که دارد، برای این شبکه ضروری است.

دن هلد (Dan Held)، مدیر رشد صرافی کراکن (Kraken)، در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت که بیت کوین شانس خوبی برای تبدیل شدن به ابزار ذخیره ارزش برتر جهان دارد، اما این اتفاق حداقل 10 سال طول می‌کشد. به گفته هلد، در کشور‌های در حال توسعه، بیت کوین بیشتر برای جلوگیری از سانسور کاربردی است، در حالی که در دنیای غرب، این ارز دیجیتال بیشتر به عنوان پوششی در برابر چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی جذاب است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد