تحلیل بورس امروز 18 فروردین / تجمع به صف‌های فروش برگشت

تحلیل بورس امروز 18 فروردین / تجمع به صف‌های فروش برگشت

بازار سرمایه در جریان معاملات امروز (18 فروردین) با افت شاخص همراه است و بسیاری از نمادهای بزرگ و کوچک قفل در صف فروش هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در جریان معاملات امروز (18 فروردین) با صف‌های فروش گسترده‌ای در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز روبه‌رو شده است. با گذشت تقریبا دو ساعت از شروع بازار شاخص کل با کاهش هشت هزار واحدی همراه بوده است.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بازار با صف‌های فروش عظیمی روبه‌رو است و روند معاملات با سرعت و حجم نقدینگی پایینی همراه است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه درباره بازار امروز اظهار کرد: با توجه به روند معاملاتی در بازار دیروز، انتظار می‌رفت بازار در جریان معاملات امروز با حجم و ارزش معاملاتی بیش‌تری همراه باشد اما اینگونه پیش نرفت.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند صف‌های فروش عظیمی که در نمادهای بزرگ بانکی و خودرویی وجود دارد ناشی از رفتارهای هیجانی است. زمانی که امکان نقدشوندگی در بازار کم است و سهامداران هم این نکته را می‌دانند، ثبت این حجم زیاد از عرضه در نمادها ناشی از رفتارهای هیجانی و جو حاکم بر بازار است.

بسیاری از نمادها قفل با صف فروش و با افزایش حجم عرضه همراه است. از طرفی به دلیل عدم چرخش نقدینگی در بازار ارزش و حجم معاملات در بازار امروز کاهش پیدا داشت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد