مشکل سهامداران برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت چیست؟

مشکل سهامداران برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت چیست؟

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفت: سامانه ثبت نام دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، ترکیبی از چند سامانه است که گاهی دچار اختلال می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدعلی محمودزاده، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بیان کرد: اجرای زیرساختی که در بانک ملی برای اعطای تسهیلات اعتباری سهام عدالت شکل گرفته، شروع شده و متقاضیان با استفاده از بستر تمام الکترونیکی که وجود دارد، از این شرایط استفاده می‌کنند و این رویه همچنان ادامه دارد.

او افزود: زیرساختی که برای اولین بار در کشور شکل گرفته، ترکیبی از سرویس‌های سازمان‌های مختلف و بانکی است و در قالب یک شعبه دیجیتال از بانک ملی به وجود آمده که به این شکل، اعطای تسهیلات به شکل تمام الکترونیکی انجام می‌شود. تمام برنامه ای که مدنظر بانک ملی بوده انجام شده و اخیرا و بعد از رفع مشکلاتی که به وجود آمده بود، نزدیک به 3 هزار کارت اعتباری توسط این بانک صادر شده است.

محمودزاده گفت: زیرساخت ایجاد شده به نحوی است که تمام فرآیند به شکل غیر حضوری انجام می‌شود و نیازی به حضور در واحد‌های بانک ملی نیست.

او تاکید کرد: این سرویس، به صورت ترکیبی از سیستم‌های بانکی بانک ملی و سیستم‌های سازمان‌هایی مانند بورس، ثبت احوال، ثبت شرکت ها و حتی سامانه‌های سازمان هایی مثل وزارتخانه های صمت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی تکمیل شده و به همین دلیل، گاهی مشکلاتی را در برقراری و استفاده از این سرویس‌ها داریم که کار را سخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد ضمن اشاره به اینکه این کار در مراحل ابتدایی قرار دارد، گفت: این کار، یک پروژه بسیار عظیم در سطح دستگاه‌های دولتی است و رفته رفته این مشکلات کمتر خواهد شد.

او بیان کرد: به طور کلی افرادی که تمایل به دریافت کارت اعتباری سهام عدالت دارند، برای احراز هویت الکترونیکی باید از امکانات حداقلی برخوردار باشند. یعنی حداقل یک گوشی هوشمند نسخه اندروید برای انجام این فرآیند لازم است و طبیعتا فردی که گوشی هوشمند داشته باشد، باید کدملی سیمکارتش نیز به نام خودش باشد تا بتواند از آن استفاده کند.

محمودزاده در پایان گفت: برای این کار در شعب بانک ملی، ثبت نام حضوری وجود ندارد. اگر زیرساخت لازم یعنی تلفن هوشمند و سیم‌کارت با کدملی مرتبط، وجود داشته باشد، برای فردی که برای اولین بار نیز مراجعه کند، بیشتر از 10 دقیقه تا یک ربع وقت نمی‌گیرد. میزان تسهیلات سهام عدالت نیز بر اساس نرخ روز سهام عدالت و سامانه‌هایی که در اختیار ماست و سازمان بورس اعلام می‌کند، پرداخت می‌شود.

مطالعه بیشتر: کارت اعتباری سهام عدالت فقط در یک بانک / شروط دریافت چیست؟

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد