موج جدید سریال قطع برق/ برق نظام‌آباد تهران 3 بار قطع شد

موج جدید سریال قطع برق/ برق نظام‌آباد تهران 3 بار قطع شد

با وجود این که دو هفته‌ای بود که به نظر می‌رسید کشور در تامین برق دچار مشکل نشده اما گزارش‌ها و اخبار واصله از قطعی برق و شروع مجدد خاموشی‌های خبر دادند و به نظر می‌رسد قرار نیست آخرین ماه تابستان بدون مشکلات برق، بگذرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، خاموشی‌های پی در پی کشور در سال 1400 تقریبا از اوایل خرداد ماه شروع شد و با طی شدن تابستان، با وجود این که شرکت توزیع برق هر هفته جدول خاموشی‌های احتمالی را منتشر می‌کرد، تقریبا دو هفته‌ای خبری از خاموشی‌ها نبود.

این هفته هم گرچه شرکت توزیع برق طبق روال گذشته خود جدول خاموشی‌های احتمالی از تاریخ 6 تا 12 شهریورماه را منتشر کرد اما مدیران صنعت برق گفته بودند که با عبور از اوج مصرف برق تابستان، احتمالا دیگر خاموشی نخواهیم داشت.

با این جال امروز همزمان، مشترکان سراسر کشور در شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که برق منطقه آنها امروز قطع شده و حتی برخی از آنان از خاموشی‌ چندباره و بدون برنامه شکایت کردند.

بنا بر گزارش‌های واصله، برق امروز در تهران، اصفهان، مازندران، یزد و خوزستان قطع شد و خاموشی‌ها در برخی از مناطق تهران مانند نظام‌آباد سه‌بار اتفاق افتاد.

با این حال هنوز شرکت توزیع برق اطلاعیه رسمی منتشر نکرده و جدول خاموشی‌های احتمالی هم بدون هیچ توضیح اضافه‌ای منتشر شده است.

خاموشی‌های سراسری و گسترده امروز در حالی اتفاق افتاد که مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، خبر از کشف پنج هزار مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در کشور داده بود.

به گفته سخنگوی صنعت برق، میزان مصرف برق این مراکز چیزی حدود 606 مگاواتی بوده که برای تامین این میزان برق، به بیش از 800 مگاوات برق از نیروگاه‌های جدید داشتیم.

او در گفتگوی خود با صداوسیما مدعی شده بود: حدود دو هزار مگاوات دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز در ایران فعال هستند و از این نظر ایران جزو پنج یا شش کشور نخست جهان است.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش «برق مشترکان خانگی دیگر قطع نمی‌شود» را هم بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد