حباب مسکن نترکید / گرانی 3 میلیونی مسکن پس از وعده ارزانی

حباب مسکن نترکید / گرانی 3 میلیونی مسکن پس از وعده ارزانی

از زمانی که وزیر راه و شهرسازی گفته افزایش قیمت مسکن با حباب مواجه شده قیمت هر متر مربع خانه در تهران بیش از 3.1 میلیون تومان گران شده و رشد 12 درصدی تنها طی هفت ماه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، از زمانی که وزیر راه گفته قیمت مسکن با جباب مواجه شده، قیمت هر متر مربع خانه در تهران بیش از 3.1 میلیون تومان گران شده و رشد 12 درصدی داشته است.

در پایان آذر سال گذشته بود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن به دلایل گوناگونی دچار نوسان است و این مسيله موجب شده که قیمت آن با حباب مواجه شود، از این رو نمی‌توان به صورت هیجان زده درباره مسايل مختلف حوزه مسکن از جمله قیمت مسکن طرح اقدام ملی صحبت کرد.

اما از آن زمان هفت ماه می‌گذرد و براساس گزارش بانک مرکزی از معاملات بازار مسکن تهران در تیر قیمت هر متر مربع خانه در پایتخت بیش از 3.1 میلیون تومان افزایش داشته و رشد 12 درصدی داشته است.

براساس گزارش بانک مرکزی از تحولات مسکن تهران در آذر سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران (در مناطق 22 گانه)، 26 میلیون و 900 هزار تومان بود اما بر اساس جدیدترین گزارش از معاملات تیر متوسط قیمت یک متر مربع خانه در تهران به نرخ 30 میلیون تومان رسیده است.

وزیر راه پیش از آن نیز در مهر گفت که اگر قیمت معاملات مسکن در مناطق یک و سه را درنظر نگیریم، میانگین هر متر مربع در تهران به زیر 15 میلیون تومان می‌رسد. اما در آن زمان با حذف مناطق مذکور، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران 23٫1 میلیون تومان می‌شود.

در واقع میان اظهارات وزیر راه با آمارهایی که یک نهاد دولتی(بانک مرکزی) ارايه می‌کند اختلاف وجود دارد.

مطالعه بیشتر: کاهش تعداد معاملات مسکن در مقابل رشد قیمت / مردم کدام خانه‌ها را بیشتر می‌خرند؟

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد