صندوق‌های درآمد ثابت بر خلاف روند بازار شاهد ورود نقدینگی بودند

صندوق‌های درآمد ثابت بر خلاف روند بازار شاهد ورود نقدینگی بودند

شاخص کل بورس در این هفته کاری با کاهش 0.64 درصدی به یک میلیون و 346 هزار و 563 واحدی رسید.

در این هفته کاری شاخص کل هم وزن با کاهش 0.80 درصدی به ارتفاع 392 هزار و 498 واحدی رسید و شاخص کل فرابورس نیز با افت 0.19 درصدی در پله 18 هزار و 362 واحدی قرار گرفت.

آقای آسایش تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته کاری که گذشت بازار سه روز معاملاتی داشت که دو روز آن شنبه 629 میلیارد تومان و دوشنبه 123 میلیارد تومان شاهد خروج پول افراد حقیقی بود و تنها در چهارشنبه 53 میلیارد تومان ورود پول افراد حقیقی به بازار ثبت شد. در مجموع در این هفته کاری 699 میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار خارج شد.

مجموع ارزش معاملات 6 هزار و 704 میلیارد تومانی در هفته ای که گذشت!

او می‌گوید:ارزش معاملات خرد در این هفته برابر بود با شنبه 2 هزار و 554 میلیارد تومان، دوشنبه 2 هزار و 81 میلیارد تومان و چهارشنبه 2 هزار و 60 میلیارد تومان که در مجموع ارزش معاملات 6 هزار و 704 میلیارد تومانی برای این هفته کاری بازار رقم خورد.

در هفته قبل ارزش معاملات 8 هزار و 778 میلیارد تومان بود.

آسایش گفت:در این هفته کاری میانگین سرانه خرید افراد حقیقی 21 میلیون و 800 هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی 21 میلیون و 200 هزار تومان بود.

در هفته قبلی میانگین سرانه خرید افراد حقیقی 18 میلیون و 700 هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی نیز 20 میلیون و 400 هزار تومان بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:در این هفته صنعت سایر واسطه مالی با 1.59 درصد افزایش بیشترین رشد را بین صنایع بورسی داشت و بعد از آن صنعت وسایل ارتباطی با رشد 1.51 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت سایر معادن نیز با 12.76 درصد کاهش بیشترین افت را بین صنایع بورسی داشت و صنعت ذغال سنگ با 7.88 درصد افت در جایگاه بعدی قرار گرفت.

هفته قبلی صنعت محصولات چرمی با کاهش 7.24 درصدی بیشترین کاهش را بین صنایع بورسی داشت.

صندوق های درآمد ثابت هر سه روز معاملاتی شاهد ورود نقدینگی بودند

او می‌گوید:در این هفته کاری صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت شنبه 264 میلیارد تومان، دوشنبه 205 میلیارد تومان و چهارشنبه 263 میلیارد تومان ورود پول را شاهد بودند. در مجموع در این هفته این صندوق‌ها شاهد ورود 732 میلیارد تومان نقدینگی بودند.

خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت:در هفته‌ نیمه تعطیل شروع مهر بعد از فروش‌های هیجانی روز شنبه؛ شاهد برگشت بازار در روز دوشنبه بودیم. ممنوعیت فروش بازارگردان‌ها در روز دوشنبه از عوامل تاثیرگذار در افزایش تقاضا بود.

او گفت:‌گزارش عملکرد‌های ماهانه و 6ماهه‌ شرکت‌ها می‌تواند روند معاملات را بهتر کند. خبر‌های مرتبط با واگذاری بلوک خودرویی‌ها مجدد به گوش می‌رسد که باعث بهبود تقاضا و روند معاملات این گروه شده است. علاوه بر این نامه ريیس سازمان بورس به معاون ريیس جمهور آقای مخبر نیز از جمله موارد اثر گذار بر روند معاملاتی این هفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد