خروج منابع مالی در هفته پایانی سال قطع شد

خروج منابع مالی در هفته پایانی سال قطع شد

ارزش صندوق‌های سهامی به بیش از 327 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

در گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه‌شنبه 26 اسفند 1399 به 327 هزار و 845 میلیارد ریال رسید.

همچنین در هفته گذشته شاهد ورود منابع مالی به ارزش بیش از 883 میلیارد ریال به صندوق‌ها توسط سرمایه‌گذاران بودیم. به‌این‌ترتیب پس از سه هفته خروج منابع مالی از صندوق‌های سهامی و با توجه به روند افزایشی قیمت‌ها در بازار سهام، شاهد تغییر روند و افزایش جذب نقدینگی توسط این صندوق‌ها هستیم.

پس از ارايه جدول مربوط به بازدهی کسب‌شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق‌ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

 

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز سه‌شنبه 26 اسفندماه سال جاری به 327 هزار و 845 میلیارد ریال رسیده است. متوسط ارزش صندوق‌های سهامی در 68 صندوق موردبررسی به 4 هزار و 821 میلیارد ریال رسیده است.

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به 26 اسفندماه سال جاری به 6.6 درصد رسیده است. بیشترین بازدهی در هفته گذشته مربوط به دو صندوق یکم آبان و قابل معامله هستی بخش آگاه به ترتیب با 10.5 و 10.1 درصد بازدهی است. کمترین بازدهی نیز در هفته‌ای که تمامی صندوق‌های سهامی بازدهی مثبت را ثبت کردند مربوط به دو صندوق بانک دی با 1.5 درصد و سینا با 2.6 درصد بازدهی مثبت است.

همچنین متوسط بازدهی یک‌ماهه این صندوق‌ها به 2.2 درصد بازدهی مثبت رسیده است. بهترین عملکرد یک ماه گذشته را صندوق قابل معامله هستی‌بخش آگاه با 8.2 درصد بازدهی مثبت داشته است و ضعیف‌ترین بازدهی را نیز صندوق گنجینه ارمغان الماس با 7.8 درصد بازدهی منفی داشته است.

در یک سال منتهی به 26 اسفندماه سال جاری متوسط بازدهی صندوق‌های سهامی به 155 درصد رسیده است. این بازدهی معادل و نزدیک به بازدهی متوسط بازار بر اساس دو معیار شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن است. 6 صندوق بازدهی بیش از 200 درصد را محقق نموده‌اند.

این در حالی است که در هفته قبل تنها 2 صندوق بازدهی بیش از 200 درصدی را محقق نمودند. همچنین 6 صندوق نیز بازدهی کمتر از 100 درصد را محقق نموده‌اند. بهترین بازدهی سالیانه مربوط به دو صندوق سرو سودمند مدبران با 257 درصد بازدهی و پس‌ازآن مربوط به صندوق آسمان آرمانی سهام با 238 درصد بازدهی است.

ضعیف‌ترین بازدهی نیز مربوط به دو صندوق گنجینه ارمغان الماس با 91.3 و پس‌ازآن مربوط به صندوق مشترک یکم سامان با 94.6 درصد بازدهی است.

در هفته قبل همان‌گونه که در ابتدای گزارش نیز ذکر شد شاهد جذب 883 میلیارد ریال منابع مالی جدید در صندوق‌های سهامی بودیم.

بیشترین جذب منابع مالی در هفته قبل مربوط به دو صندوق نوین پایدار و امید توسعه به ترتیب با 550 و 448 میلیارد ریال بوده است. همچنین دو صندوق ثروت آفرین تمدن و مشترک بانک توسعه تعاون به ترتیب با 202 و 180 میلیارد ریال خروج منابع مالی، ضعیف‌ترین عملکرد را از این حیث داشته‌اند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد