پالایشی‌ها جذاب شدند / حساسیت فصلی بورس به اخبار داخلی و خارجی

پالایشی‌ها جذاب شدند / حساسیت فصلی بورس به اخبار داخلی و خارجی

بازار سهام امروز در حالی نیمه اول را با شوق عبور از کانال حمایتی فعلی شاخص آغاز کرد که در میانه معاملات همسو با افزایش خبرهای مذاکرات دوباره به جای قبلی خود بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه 29 دی ماه 1400 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 3 هزار و 539 واحدی به رقم یک میلیون و 279 هزار واحد رسید.
شاخص کل هم وزن نیز با افت یک هزار و 385 واحدی عدد 335 هزار و 643 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با 3 هزار و 454 واحد افزایش به رقم 970 هزار و 402 واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با 4 هزار و 444 واحد افزایش، عدد 2 میلیون و 473 هزار واحد را تجربه کرد.
در بورس تهران امروز 4 هزار و 958 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 313 هزار و 387 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 3 هزار و 15 میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با 12 واحد کاهش به رقم 17 هزار و 642 واحد دست یافت. در این بازار امروز یک میلیارد و 370 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش 3 هزار و 145 میلیارد تومان معامله شده که از این رقم مبلغ یک هزار و 968 میلیارد تومان مربوط به معاملات اوراق مالی اسلامی بوده است.

اصلی ترین نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس تهران امروز نمادهای ملی صنایع مس ایران با 1097 واحد، فولاد خوزستان با 269و احد و ذوب آهن با 196 واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی پالایش نفت بندرعباس با 905 واحد، پالایش نفت اصفهان با 730 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 648 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بورس تهران در آخرین روز کاری خود در هفته جاری همچنان تحت تاثیر اخبار داخلی و خارجی منتظر تعیین تکلیف نتایج برخی تصمیم سازی ها در کشور است. بطور مشخص اصلی ترین دغدغه فعالان بازار سهام این روزها تحت تاثیر لوایح بودجه سال آینده کشور در مجلس و تغییرات احتمالی در تعدیل قیمت خوراک مصرفی پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی است.
با اظهار نظر امروز ريیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیرامون حمایت از اصلاحات 10 بندی در لایحه بودجه سال آینده، گروه پالایشی‌ها با اقبال معامله گران اغلب حقیقی بازار روبرو شد.

همچنین در ملی مس نیز با ثبت افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و قابلیت معامله حق تقدم‌های تبدیل شده به سهام شاهد فشار فروش سنگین در این نماد معاملاتی بودیم که با رفتار طبیعی حقوقی سهم، صف فروش در «فملی» جمع آوری شد.

به نظر می‌رسد بازار سهام در هفته آینده نیز همچنان در انتظار تعیین تکلیف اخبار موثر در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی، رفتاری متعادل اما بدون حجم و در محدوده قیمت پایانی سهام در اغلب نمادهای معاملاتی را شاهد باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد