واریز 2 هزار میلیارد تومانی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

واریز 2 هزار میلیارد تومانی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس گفت: بورس در سال 99 منابع مالی خوبی را به دست آورد اما نتوانست چندان به زیر ساخت‌ها اختصاص دهد و در راستای کمک به سهامداران، 2 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت واریز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی بهشتی سرشت، عضو هیات‌مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس در نشست خبری تشریح جزيیات صورت‌های مالی سازمان بورس، گفت: طبیعتا درخواست انتشار صورت‌های مالی یک در خواست به حقی بود که سالیان متعددی است توسط فعالان بازار سرمایه پیگیری شد که سرانجام هفته گذشته در 19 خرداد 1400 منتشر شد.

او افزود: هرچند انتشار صورت‌های مالی یکسری سوالات و ابهاماتی را به دنبال خود داشت که ما این جلسه را برگزار کردیم تا ابهامات رفع شود.

مسيول ذی ربط گفت: ما در سازمان بورس طی سال 1399 بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در آمد محاسبه کردیم که از کارمزد‌ها به دست آمده است باید به این امر توجه کرد که کارمزد‌ها از اوایل مرداد 1399 حدود 30 درصد کاهش یافت.

او افزود: بورس در سال 99 علی‌رغم اینکه منابع مالی به نسبت خوبی را بدست آورد نتوانست چندان به زیر ساخت‌ها اختصاص دهد، علت آن است که سازمان در راستای کمک به ریسک و کمک به سهامداران خرد مبلغ هزار و هشتصد و سی و شش میلیارد تومان را به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق کرد.

او بیان کرد: این مساله را با قاطعیت بیان می‌کنم که رویکرد ريیس سازمان بورس روی انتشار صورت‌های مالی به شدت تاثیر گذار بوده است، به سبب آنکه نیازمند جرات و شجاعت بود.

بهشتی سرشت گفت: در شورای عالی بورس همگی به اتفاق موافق بودند که صورت‌های مالی انتشار پیدا کند، این که چرا در این زمان صورت‌های مالی منتشر شده به شجاعت ريیس سازمان بورس باز می‌گردد.

او بیان کرد: آن چیزی که ما از ناشران انتظار داریم که صورت‌های مالی شش ماهه را حسابرسی شده منتشر کنیم، چیزی تحت عنوان مصوبه در شورای عالی بورس تحت این عنوان صادر نشده است. ارقامی که در خصوص حقوق‌ها و دستمزد‌ها به دست آمده اگر بعضی از مسايل را کم کنیم کل خالص حقوق به 13 میلیون می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد