تحلیل تکنیکال و بنیادی وخارزم/ کف حمایتی جدی وخارزم کجاست؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی وخارزم/ کف حمایتی جدی وخارزم کجاست؟

وخارزم امروز را متعادل آغاز کرد، اما بلافاصله با غلبه فشار فروش فروشندگان به سمت دامنه منفی پیش رفت تا اینکه در میانه بازار سرانجام به صف فروش نشست و تا پایان بازار همچنان صف فروش سهم محفوظ ماند. روند وخارزم در روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، وخارزم امروز را متعادل آغاز کرد، اما بلافاصله با غلبه فشار فروش فروشندگان به سمت دامنه منفی پیش رفت تا اینکه در میانه بازار  سرانجام به صف فروش نشست و تا پایان بازار همچنان صف فروش سهم محفوظ ماند. در پایان سهم با معامله بیش از 26 میلیون برگه سهم و پایانی 3.7 درصد منفی بسته شد.

تحلیل بنیادی وخارزم/ P/NAV روز شرکت 38.7 درصد

در بررسی خالص ارزش دارایی‌های هر سهم وخارزم ابتدا سراغ پرتفوی بورسی و پس از آن پرتفوی غیر بورسی می‌رویم.


پرتفوی بورسی:
مهمترین شرکت‌های بورسی وخارزم به ترتیب؛ بانک صادرات ایران، بانک پاسارگاد، کارت اعتباری ایران کیش و سینا دارو است. ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت در حدود 8,356 میلیارد تومان و ارزش افزوده بورسی شرکت نیز در حدود 6,920 میلیارد تومان است.


پرتفوی غیر بورسی:
ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت در حدود 12,500 میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت نیز در حدود 11,200 میلیارد تومان می‌باشد.
بدین ترتیب NAV هر سهم وخارزم 10,650 ریال و نسبت P/NAV روز شرکت 38.7 درصد می‌باشد.

تحلیل تکنیکال وخارزم/ کف حمایتی کجاست؟
 
 

وخارزم اخیرا از کف قبلی خود در 500 تومان که پاییز سال گذشته ساخته بود نیز عبور کرد. از این رو باید گفت که اصلاح سهم احتمالا در یک ساختار بزرگتر و بصورت wxy خواهد بود. بدین ترتیب تارگت اصلاح قیمت در فیبوی 0.5 بسط دو موج قبلی خود در 345 تومان قرار دارد و هرچه قیمت به این محدوده نزدیک‌تر می‌شود R/R سهم جذاب‌تر می‌شود.
اندیکاتور RSI در پایین‌ترین سطح چند سال گذشته خود قرار دارد که ممکن است مدتی نیز به همین صورت بماند، اما در اولین فرصت و برگشت قیمت از محدوده حمایتی 350 تومان قیمت شانس این را دارد که تا محدوده 500 تومان رشد کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد