چطور از گیاه آپارتمانی در ایام سفر نگهداری کنیم؟

چطور از گیاه آپارتمانی در ایام سفر نگهداری کنیم؟

اگر در ایام عید قصد سفر دارید ولی در خانه یا آپارتمان خود گل‌وگیاه...

به گزارش ایسنا برای جلوگیری از خشک شدن گل و گیاه آپارتمانی در طول سفر روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

*در روش فیتیله‌ای بطری آبی را کنار گیاه قرار دهید. البته در انتخاب نخ دقت لازم را به کار گیرید. سپس سر نخ ها را یکی در آب و سر دیگر را در گلدان قرار دهید تا از این طریق رطوبت و آب منتقل شود.

*برخی گیاهان رطوبت را دوست دارند. بنابراین روش دیگر این است که می‌توانید گیاه را در یک کیسه زباله تمیز قرار دهید و به خوبی آبیاری کنید. سپس کیسه را روی گیاه بکشید و گره بزنید و سوراخ هایی را در قسمت بالای کیسه ایجاد کنید تا بتواند نفس بکشد و از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

* اگر سفر چند روزه است می‌توانید گیاه را سیراب کنید و مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد.

*روش دیگر  این است که زیر گلدانی گلدان ها پر از آب شود تا گیاه بتواند به هنگام نیاز از انتهای گلدان آب مورد نیاز خود را جذب کند.

* بطری یکبار مصرف نوشیدنی را پر از آب کنید، سوراخ های ریزی بر روی بدنه آن ایجاد کرده و سپس آن را کنار گلدان یا داخل آن قرار دهید. البته باید این اقدام به نحوی باشد که آب قطره قطره  وارد گلدان  شود.

* گیاهان برگ سبز معمولا گل نمی‌دهند ولی ماندگاری بالایی دارند و نور کمی هم نیاز دارند. اما گیاهان برگ رنگی نسبت به گیاهان سبز به نور بیشتری برای رشد نیازمندند. همچنین آن دسته از گیاهانی که گل می دهند هم نسبت به دو دسته قبل نیاز به نور بیشتری دارند. بنابراین باید این نکته در نظر گرفته شود که نور محلی که قرار است گیاه در آنجا نگهداری شود چقدر است.

* در فصل گرما گیاهان نیاز دارند دوبار در هفته آبیاری شوند و یک بار نیز در هفته به همراه آب غذا نیز به آنها داده شود.  

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد