10 خرداد؛ نخستین سالگرد آزادسازی سهام عدالت

10 خرداد؛ نخستین سالگرد آزادسازی سهام عدالت

10 خرداد ماه 1400، یادآور اولین سالگرد آزاد سازی سهام عدالت برای جامعه نزدیک به 50 میلیون نفری در کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در نهم اردیبهشت سال 1399 بعد از ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت توسط مقام معظم رهبری، ایشان تاکید داشتند که اگر مردم به دنبال مدیریت سهام خود به صورت مستقیم هستند باید شرایطی فراهم شود تا مدیریت آن در اختیار این افراد قرار بگیرد که به دنبال این تصمیم، 19 میلیون نفر مدیریت سهام عدالت را تحت اختیار خود قرار دادند.

در همین راستا سال گذشته ماموریت آزادسازی سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد؛ پروژه‌ای که پس از سال‌ها تلاش برای عملیاتی کردن آن، سرانجام بعد از محول شدن آن به بازار سرمایه، این آزادسازی صورت گرفت.

در روز آزادسازی سهام عدالت 250 میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسید و در روزهای بعد نیز بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر، سهام عدالت خود را فروختند که بالغ بر 13 هزار و 600 میلیارد تومان پول با درصد خطای بسیار کم و نزدیک به صفر، به حساب مشمولان واریز شد.

بر اساس آخرین آمارها، در روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت از 19 میلیون نفر، حدود سه‌ میلیون و 200 هزار نفر سهام خود را فروخته‌اند و اکنون 30 میلیون نفر نیز در روش غیرمستقیم سهام عدالت باقی ماندند که این سهامداران با انتخاب مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی دارایی‌های خود را مدیریت می‌کنند.

منبع: سمات

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد