سهامداران بخوانند/ 6 خبر مهم بورسی

سهامداران بخوانند/ 6 خبر مهم بورسی

اکثر کارشناسان بازار سهام این هفته را نوسانی یا صعودی پیش‌بینی می‌کنند. حال باید دید در اولین روز معاملاتی این هفته بورس تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در حالی به استقبال زمستان می‌رود که تحت تاثیر سیگنال‌های مثبت است. اکثر کارشناسان بازار سهام این هفته را نوسانی یا صعودی پیش‌بینی می‌کنند. حال باید دید در اولین روز معاملاتی این هفته بورس تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.

هیيت مدیره جدید سازمان بورس در مصوبه‌ای جدید توقف نماد‌های بازار سرمایه پس از نوسان 20 درصدی (مثبت و منفی) را به طور کامل لغو و توقف به علت نوسان منفی 50 درصدی را به توقف پس از نوسان منفی 30 درصدی تبدیل کرد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب ريیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: قطعا ارز 4200 برای تهیه دارو و گندم در سال آینده حذف نخواهد شد و این اقلام با ارز ترجیحی به دست مردم خواهد رسید.

مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بهترین حالت 60 درصد از سیاست ارز 4200 تومانی درست هزینه شده و 40 درصد منابع این طرح هدر رفته است. میخواهیم با اختصاص ارز 4200 تومانی معیشت مردم را حفظ کنیم. اما افزایش نرخ ارز در بازار آزاد که پیامد سیاست ارز 4200 تومانی است موجب چند برابر شدن قیمت کالاها شد.

شبکه تلویزیونی زویوزدا که یک رسانه رسمی روسی است. اعلام کرد که ایران و روسیه برای امضای سند راهبردی 20 ساله که توافقنامه بسیار مهم برای دو کشور محسوب می شود، آماده می‌شوند.

وزیر خارجه ایران گفت: گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان به خوبی پیش رفته و مقام‌های ریاض به پیشنهادهای مطرح‌شده از سوی ایران پاسخ مثبت داده‌اند. از جمله پیشنهادهایی که ریاض به آن‌ها پاسخ مثبت داده صدور روادید برای سه دیپلمات ایران جهت حضور در سازمان همکاری اسلامی است.

رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: طبق برنامه‌ای که ما برای افزایش تولید طراحی کرده‌ایم متناسب با تقاضا، عرضه بوجود خواهد آمد و با توجه به همین موضوع سال آینده قرعه کشی حذف می‌شود. دلیل اینکه از سال آینده قرعه کشی را حذف خواهیم کرد این است که امسال تقریبا یک و نیم میلیون تقاضای خودرو داریم، در حالی که تولید خودرو یک میلیون دستگاه است. این اختلاف باعث کمبود 500 هزاری عرضه خودرو شده است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد