این خوراکی‌ها ارزان شدند

این خوراکی‌ها ارزان شدند

طبق اعلام مرکز آمار در بررسی قیمت خوراکی ها در بین گروه های مختلف طی آبان ماه بیشترین افزایش قیمت مربوط به گوجه فرنگی...

خبرآنلاین: طبق اعلام مرکز آمار در بررسی قیمت خوراکی ها در بین گروه های مختلف طی آبان ماه بیشترین افزایش قیمت مربوط به گوجه فرنگی و پیاز بوده و بیشترین کاهش قیمت را پرتقال و بادمجان نسبت به ماه قبل داشته اند.

در آبان ماه 1401 تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بررسی شد که بر اساس آن در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام ماهی قزل آلا با 2,7 درصد، کنسرو ماهی تن با 2.2 درصد و گوشت گوسفند با 2.1 درصد بیشترین افزایش قیمت و مرغ ماشینی با 0.5- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه نان و غلات، رشته آش با 2,7 درصد و برنج ایرانی درجه یک با 2.0 درصد بیشترین افزایش قیمت و ماکارونی با 0.2- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با 5,7 درصد و خامه پاستوریزه با 1.4 درصد است. همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با 1.9- درصد و روغن مایع با 0.7- درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیمو ترش با 7,8 درصد و هندوانه با 6.1 درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با 16.5- درصد و انار با 6.9- درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی با 16,6 درصد و پیاز با 15.5 درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به بادمجان با 7.8- درصد و کدو سبز با 5.5- درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای بسته ای خارجی با 2,1 درصد و سس مایونز با 1.9 درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با 0.9- درصد و قند با 0.1- درصد است.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد