مدت زمان انتظار برای خانه‌دار شدن به 66 سال رسید/ نمی‌گذاریم حسرت خانه‌دار شدن در دل جوانان تهرانی بماند

مدت زمان انتظار برای خانه‌دار شدن به 66 سال رسید/ نمی‌گذاریم حسرت خانه‌دار شدن در دل جوانان تهرانی بماند

ایلنا: شهردار تهران تاکید کرد: شعار و سیاست ما این است که نمی‌گذاریم حسرت خانه‌دار شدن در دل جوانان تهرانی باقی بماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا زاکانی در آیین آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران گفت: پیمان کردیم که مسيولیت‌پذیر باشیم و به آنچه که مورد مسيولیت ما است، توجه کنیم و هم به آنچه که به طور مستقیم برعهده ما نیست، توجه داشته باشیم. 

وی ادامه داد: یک نگاه غلطی در گذشته وجود داشته و متاسفانه در بخش‌هایی هم این نگاه رسوخ کرده مبنی بر اینکه مسيولان کاری به نیاز مردم ندارند و خودشان را در کنار مردم نمی‌دیدند. به واسطه همین بی‌مسيولیتی دولت گذشته دردی به مردم وارد شده‌ است. 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه حاصل این نگاه غلط باعث شده که با کمبود یک میلیون واحد مواجه شویم، اظهار داشت: بی‌توجهی به بحث تامین مسکن در سال‌های گذشته، باعث افزایش اجاره‌نشینی شده و اجاره‌نشین‌‌ها ناچارا 65 درصد حقوق خود را به هزینه‌های اجاره و مسکن اختصاص دهند. 

زاکانی با بیان اینکه امروز مدت انتظار خانه‌دار شدن مردم در تهران به 66 سال رسیده است، تصریح کرد: این حاصل تفکر غلط حاکم در گذشته بوده است اما به برکت دولت و ريیس‌جمهور این مسیر تغییر کرده و ریل‌گذاری جدید ایجاد شده است و ما هم در کنار دولت انقلابی این مسیر را انتخاب کرده‌ایم که نسبت به رفع نیاز مسکن مردم بی‌مسيولیت نباشیم. 

وی با اشاره به ساخت سالانه 180 هزار واحد مسکونی در تهران خاطرنشان کرد: از این تعداد، ساخت 10 هزار واحد در تهران با همکاری بنیاد مسکن به اجرا می‌رسد و در روند اجرای این پروژه از قانون جهش تولید مسکن به بهترین نحو استفاده می‌کنیم. ساخت شش هزار واحد آغاز شده و به زودی چهار هزار باقی مانده را شروع می‌کنیم.

به گفته شهردار تهران، با قدرت به تهیه دو بسته مسکن تملکی و اجاره‌ای در تهران ورود کرده‌ایم تا به سرعت بتوانیم در بافت فرسوده طرح‌های تعریف شده را به اجرا برسانیم.

زاکانی با بیان اینکه نه به بی‌عدالتی از دیگر مسيولیت‌های شهرداری تهران است، ابراز داشت: کاهش فاصله شمال و جنوب تهران را در دستورکار داریم و سیاست ما توجه به مناطق مستعد جنوب تهران مانند منطقه 18 است. 

وی افزود: شعار و سیاست ما این است که نمی‌گذاریم حسرت خانه‌دار شدن در دل جوانان تهرانی باقی بماند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد