صدور مجوز تاسیس نهاد‌های مالی؛ سیاست اصولی سازمان بورس

صدور مجوز تاسیس نهاد‌های مالی؛ سیاست اصولی سازمان بورس

عضو هیات‌مدیره و معاون نظارت بر نهاد‌های مالی گفت: سیاست اصولی سازمان بورس، تسهیل فرایند در صدور مجوز‌ها در عین توجه به ارتقای الزامات اولیه و مستمر موردنیاز، در نظر گرفتن استاندار‌های لازم و بررسی کامل صلاحیت‌های متقاضیان تاسیس است.

به گزارش بورس نیوز، علیرضا ناصرپور، عضو هیات‌مدیره و معاون نظارت بر نهاد‌های مالی با اشاره به رویکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در صدور مجوز تاسیس نهاد‌های مالی اظهار کرد: سیاست اصولی سازمان بورس، تسهیل فرایند در صدور مجوز‌ها در عین توجه به ارتقای الزامات اولیه و مستمر موردنیاز، در نظر گرفتن استاندار‌های لازم و بررسی کامل صلاحیت‌های متقاضیان تاسیس است.


  • بیشتر بخوانید:  عرضه سیمان در گواهی سپرده کالایی حداقل 10 تن است

وی با اشاره به ارتقای فرایند‌های نظارتی بر نهاد‌های مالی افزود: این رویکرد در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و توسعه این شیوه از سرمایه‌گذاری‌ها است.

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی با اشاره به مجوز‌های صادرشده در حوزه نهاد‌های مالی توسعه‌دهنده سرمایه‌گذاری غیرمستقیم طی یک ماه اخیر، بیان کرد: از ماه گذشته تاکنون، در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، 8 موافقت اصولی صادر شده و در حوزه شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ، 7 موافقت اصولی برای تاسیس شرکت اعلام شده است.

ناصرپور گفت: امید می‌رود این رویکرد، در صدور مجوز‌ها و ارتقای الزامات و استانداردها، به توسعه نهاد‌های مالی به عنوان ابزار‌های موثر برای رشد و تعمیق بازار سرمایه، منجر شود.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد