طلای ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود؟

طلای ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود؟

ريیس اتحادیه طلای تهران از تدوین برنامه صادرات مصنوعات طلای ایران در سال 1400 خبر داد و گفت: در کشورهای همسایه مصنوعات طلای ایرانی فروخته می‌شود و از آن هم استقبال شده است. برخی برنامه‌ها در این باره نوشته شده است. پیش‌بینی می‌شود که از سال بعد سرمایه‌گذاری در صنعت طلا بیشتر و صادرات آن رونق گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصنوعات طلا از کشورهایی همچون ایتالیا و ترکیه به صورت قاچاق به ایران وارد ایران و با اجرت‌های بالا فروخته می‌شود. این در حالی است که ريیس اتحادیه طلای تهران معتقد است، ایران به جای واردات طلا، می‌تواند آن را صادر کند.

به خصوص که به گفته ابراهیم محمد ولی، در کشورهای همسایه از خرید مصنوعات طلای ایران استقبال زیادی شده است و برنامه‌ مدونی در راستای صادرات مصنوعات طلای ایرانی در سال 1400 نوشته شده است.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز گفت: به کشورهایی همچون ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عراق و اوراسیا زمینه صادرات مصنوعات طلا وجود دارد و موانع آن برطرف شده است. امیدواریم سرمایه‌گذاران با سفارش مصنوعات طلای ایرانی بتوانند در این کشورهای هدف بازاریابی خوبی داشته باشند.

آیا هنوز سرمایه‌گذاری در حوزه طلا توجیه دارد؟ ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز گفت: بسیاری از مردم هستند که درباره طلای خام اطلاعات کافی ندارند. از مردم می‌خواهیم چنانچه اطلاعات کافی در زمینه طلای خام ندارند، در این حوزه سرمایه‌گذاری نکنند.

او به کسانی که در حوزه طلا تخصص دارند، توصیه‌ای کرد: کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بلند مدت دارند، توصیه می‌کنیم طلای آب شده بخرند و با ساخت مصنوعات طلا گامی جهت صادرات آن بردارند در غیر این صورت نگاه سرمایه‌گذاری برای خرید طلا در کوتاه مدت توصیه نمی‌شود.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول اسفند / از کدام سایت‌های فروش آنلاین طلا بخریم؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد