رشد 8420 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 30 هزار میلیارد تومان گذشت

رشد 8420 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 30 هزار میلیارد تومان گذشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 8 هزار و 420 واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به افزایش، در پایان معاملات با افزایش 8 هزار و 420 واحد، شاخص کل به رقم یک‌میلیون و 311 هزار و 277 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 2 هزار و 740 واحد به رقم 403 هزار و 68 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 340 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 5.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 651 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 721 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان افزایش شاخص‌ها زیر یک‌درصد بود.

شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با 65صدم درصد افزایش روبه‌رو شد و این دو شاخص با معیار هم‌وزن با 68صدم درصد افزایش روبه‌رو شد.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

شاخص آزاد شناور با 36صدم درصد افزایش همراه شد.

شاخص بازار اول بورس 7دهم درصد افزایش یافت.

شاخص بازار دوم بورس 58صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس تهران به ترتیب شامل؛ هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گروه مپنا، پتروشیمی خلیج فارس، چادرملو، گلگهر، مخابرات ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بوده‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل لیزینگ کارآفرین، شستا، مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری، دارویی برکت، سایپا، غذایی کوروش و اپال کانی پارس بوده‌اند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز در فرابورس شاخص کل 203 واحد رشد کرده و به رقم 19 هزار و 49 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 532 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 3.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 553 هزار معامله و به ارزش 25 هزار و 619 میلیارد تومان داد و ستد کردند که با احتساب معاملات بورس، ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس از 30 هزار و 300 میلیارد تومان عبور کرد. البته عمده این معاملات مربوط به اوراق دولتی بوده است که خریداران آن صندوق‌های با درآمد ثابت هستند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، صباتامین و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر افزایش در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای اعتباری ملل و بانک دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل محصولات کاغذی لطیف، بانک دی، گسترش صنایع روی ایرانیان، توسعه سرب و روی ایرانیان، چوب خزر کاسپین، زغال‌سنگ پرورده طبس و رایان هم‌افزا بوده‌اند.


وضعیت امروز پالایش یکم

خریداران پالایش یکم بعد از 10 ماه که هر واحد سرمایه‌گذاری پالایشی را از دولت 10 هزار تومان خریدند، قرار بود با 30 درصد تخفیف همراه باشد و این افراد سود کنند،‌امروز هر واحد پالایشی یکم 7120 تومان معامله می‌شود که در هر واحد 29 درصد زیان اصل سرمایه همراه است.

وزیر اقتصاد بارها قول داده که زیان خریداران پالایشی با سهام جایزه جبران می‌شود که هنوز این وعده محقق نشده است.

به گزارش فارس، این روزها فصل برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی به شمار می‌رود که عمدتا شرکت‌ها سود شناسایی کرده و به سهامداران خود اختصاص می‌دهند، اما برای واریز سود لازم است به صورت غیرمستقیم و از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سجام واریز شود چون سهامداران خرد تعداد اندکی سهام دراختیار دارند و در نتیجه سود آنها نیز ناچیز است و صرفه اقتصادی برای مراجعه به بانک و دریافت سود به صورت حضوری وجود ندارد.

از طرفی، سرمایه‌گذاری در بورس یک فرایند بلندمدت است که باید در یک چشم‌انداز حداقل یکساله صورت گیرد.

به گزارش فارس، با توجه به تعطیلی شش روزه ادارات و بانکهای استان تهران و البرز، معاملات بورس در این مدت نیز متوقف و بورس تعطیل خواهد بود. این خبر را نايب ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد.

انتهای پیام/ب

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد