پیش‌بینی قیمت طلا امروز دوم مرداد + آخرین قیمت طلا

پیش‌بینی قیمت طلا امروز دوم مرداد + آخرین قیمت طلا

افزایش قیمت دلار موجب شد که در آخرین روز کاری تیرماه، سکه نیز در مسیر صعودی قرار بگیرد. فلز گرانبهای داخلی روز سه‌شنبه 75هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای 10میلیون و 580هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، پای طلای دست دوم به فضای مجازی باز شد. مردم این بار به جای خرید طلای دست دوم از مغازه‌ها، مصنوعات را از فضای مجازی سفارش می‌دهند. ريیس اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر گفت: به دلیل افزایش شکایات، خرید و فروش طلای دست دوم ممنوع است. مردم هم بهتر است از فضای مجازی طلای دست دوم نخرند.

طلا گران‌تر می‌شود؟

ريیس اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا گفت: با مصوبه ستاد کرونا بسیاری از کسب و کارها تا روز یکشنبه تعطیل شدند. فعلا طلا در فضای رسمی خرید و فروش نمی‌شود اما پیش‌بینی می‌شود در شش روز آینده با نوسان قیمت دلار، طلا اندکی گران شود.

محمدولی اظهار کرد: به دلیل کاهش میزان تقاضا چنانچه در هفته اول مرداد دلار گران نشود قیمت طلا نوسان کم‌تری خواهد داشت.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول مرداد / طلا گران‌تر می‌شود؟

دنیای اقتصاد نوشت:

افزایش قیمت دلار موجب شد که در آخرین روز کاری تیرماه، سکه نیز در مسیر صعودی قرار بگیرد. فلز گرانبهای داخلی روز سه‌شنبه 75هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای 10میلیون و 580هزار تومان رسید.

با این رشد میزان بازدهی سکه در تیرماه به 4/ 2درصد رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز در روز آخر تیرماه، بالای محدوده یک‌میلیون و 50هزار تومان قرار گرفت که نشان‌دهنده افزایشی 1/ 2درصدی نسبت به انتهای خردادماه بود. با این حال، هیچ‌کدام از این بازارها به بازدهی بازدهی بازار سهام نزدیک نشدند. شاخص کل بورس در تیرماه توانست بالای 12درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند.

افزایش ریسک معاملات طلا

تغییرات قیمتی اونس طلا در روز جمعه روند کاهشی را از خود نشان داد که تحت‌تاثیر افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و رشد بازارهای ریسک‌دارتری مانند بازارهای سهام بین‌المللی، بهای این فلز زرد گرانبها افت را تجربه کرد.

همچنین از سوی دیگر با بالا ماندن ارزش شاخص دلار در برابر دیگر ارزهای جهان، فشار مضاعفی را بر قیمت‌ اونس طلا وارد کرد. بر این اساس روز گذشته نرخ این فلز ارزشمند در سطح 1797 دلار مورد معامله قرار گرفت.به گفته برخی کارشناسان این بازار گویا سرمایه‌گذاران طلا روز گذشته نگرانی‌هایی همچون افزایش شمار مبتلایان به ویروس‌کرونای جدید موسوم به دلتا در سراسر جهان را کنار گذاشته به‌طوری که باعث افزایش تقاضا در خرید سرمایه‌های پر ریسک‌تر همچون سهام شده‌ که به موجب این امر گفته می‌شود که معاملات طلای جهانی در بازه قیمتی محدودی برای روزهای آتی نوسان داشته باشد.

مرز مقاومتی سکه

سکه توانست در معاملات هفته گذشته حمایت 10میلیون و 500 هزار تومانی خود را حفظ کند. حفظ این سطح حمایتی در شرایطی که اونس طلا و قیمت دلار روند نزولی داشتند، برای بخشی از معامله‌گران به معنای سیگنال صعودی بود. به این ترتیب هر قطعه سکه بهار‌آزادی در آخرین روز معاملاتی به 10‌میلیون و 580 هزارتومان رسید و عملکرد هفتگی منفی 2/ 0درصد را ثبت کرد.

لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات نزولی اونس و تمایلات کاهشی دلار حفظ محدوده مقاوتی یادشده برای سکه دور از انتظار بود. با این حال این موضوع موجب شد حباب سکه بار دیگر به بالای محدوده یک درصدی برسد که افزایش حباب عاملی است که انتظارات صعودی را برای سرمایه‌گذاران در این بازار بالاتر می‌برد، لذا سکه برای اوج‌گیری مجدد نیاز به تقاضای قوی‌تری دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد