کتاب «تکنیک‌های تابلوخوانی در بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت

کتاب «تکنیک‌های تابلوخوانی در بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت

آشنایی با تابلوخوانی اساس و پایه تحلیلگری بازار سرمایه است و در واقع نقطه شروع محسوب می‌شود. هیچ معامله‌گری نمی‌تواند مدعی این موضوع شود که با آشنایی به تکنیک‌های تابلوخوانی، بی‌نیاز از یادگیری سایر تحلیل‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، توانایی تجزیه و تحلیل تابلو معاملاتی بورس نخستین قدم جهت ورود به بازار سرمایه است. پیش از ورود رایانه به عرضه معاملات بورس، تابلوهای دستی و نوع پیشرفته آن تابلوهای الکترونیکی وجود داشتند که اطلاعات سهم ها را در آن درج می کردند، البته امروزه با ورود رایانه این فعالیت ها بسیار سهل شده است. هر معامله‌گری برای تداوم فعالیت و ایجاد سود بالاتر در سرمایه خود باید توانایی تحلیل بازار را داشته باشد. این تحلیل، از یک طرف تحلیل تخصصی خواهد بود که در آن معامله‌گر باید با آشنایی به تکنیک های تابلوخوانی، تحلیل بنیادی و تکنیکال روند حرکتی کلیت بازار و سهام مشخص را تشخیص دهد و نقطه ورود و خروج را با تعیین حد ضرر و اهداف حرکتی تعیین کند.

کتاب «تکنیک های تابلوخوانی در بورس» نوشته محمد فخار توسط انتشارات چالش در 135 صفحه منتشر شده است. در این کتاب سعی شده با شناخت از انواع بازارها و اصطلاحات مفید و کاربردی هر یک از تابلوهای مندرج در سایت TSETMC به صورت کامل بیان شود و در صورت ارجاع به تابلوی دیگر در سایت دیگر، آن نیز بیان شود و در انتها نیز اطلاعات مربوط به معامله ارايه شده است.

این کتاب اخیرا به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارايه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 6055 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  5079 عنوان کتاب فارسی، 2653 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 64 عنوان نشریه تخصصی و 7764 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

 علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن 84083191 تماس بگیرند.

 آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه 4.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد