اولویت تکمیل زنجیره های کریدوری ترانزیت در کشور

اولویت تکمیل زنجیره های کریدوری ترانزیت در کشور

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه فرودگاه گناباد به توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقل...

به گزارش خبرگزاری برنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه فرودگاه گناباد که با حضور ريیس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، معاون وزیر و ريیس سازمان هواپیمایی و سایر مقامات مسيول برگزار شد، تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی، فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقل ضرورت دارد و سخن گفتن از توسعه و رشد اقتصادی یک منطقه مستلزم برپایی زیرساخت‌های حمل و نقلی است.

وی با اشاره به اینکه ساخت این فرودگاه یکی از موضوعات مهم برای توسعه این منطقه است گفت: خط کریدوری ریلی جنوب به شمال که از چابهار آغاز می‌شود و به سرخس ختم می‌شود نقطه عطف توسعه این منطقه خواهد شد و یکی از سیاست‌های اصلی ما در دولت پیرو تاکید مکرر مقام معظم رهبری تکمیل زنجیره‌های کریدوری ریلی در کشور است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها همین زنجیره جنوب به شمال چابهار به سرخس و در منطقه شرق کشور است.

بذرپاش این فرودگاه را به منزله زیرساخت مناسب حمل و نقل هوایی قلمداد کرد و گفت: پس از وصل این کریدور که از مرز دریایی چابهار شروع شود و تا سرخس ادامه پیدا کند که در مسیر از خاش زاهدان یونسی بیرجند و ... می‌گذرد، تبدیل به یک گذرگاه بین‌المللی خواهد شد و ظرفیت‌های اقتصادی بزرگی را نصیب منطقه خواهد کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی سران منطقه منتظر تکمیل کریدور‌های ریلی ایران هستند و عزم مجلس نیز برای حمایت و تقویت این پروژه‌ها جزم است.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رصد پیشرفت‌ها با نگاه به عقبه و سیر حرکت در گذشته و مقاطع مختلف تاریخی، ملموس می‌شود. کشور ما در قیاس با ده‌ها سال قبل رو به جلو است، اگرچه توقع ما بالاتر است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد