مصوبه مجلس درباره واردات مشروط خودرو را دریافت نکرده‌ایم

مصوبه مجلس درباره واردات مشروط خودرو را دریافت نکرده‌ایم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه جدید مجلس درباره واردات مشروط خودرو را هنوز دریافت نکرده‌ایم. ما هم معتقدیم صنعت خودرو باید ساماندهی شود و خودرو با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نشست خبری هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز شنبه در محل این شورا برگزار شد.

طرح جوانی جمعیت

طحان نظیف با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، چندباری مورد بررسی قرار گرفته بود و نظر‌های استدلالی در پایگاه اینترنتی شورا وجود دارد. در مراحل ابتدایی بررسی این طرح، ایراد‌های مفصل و ابهام‌های متعددی داشتیم. در این فرایند حدودا یک ساله، ابهام‌ها و ایراد‌های شورای نگهبان کم تر و در نهایت برطرف شد. یکی از طرح‌هایی که جلسات کارشناسی متعددی در شورای نگهبان با موافقان و مخالفان داشت و اظهارنظر دو طرف مورد بررسی قرار می‌گرفت، همین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود. در این زمینه به خاطر نمی‌آوریم نهادی درخواست ملاقات داده باشد و شورای نگهبان یا پژوهشکده شورا آن را برای بررسی طرح جوانی جمعیت دعوت نکرده باشد.

مصوبه جدید مجلس درباره واردات مشروط خودرو دریافت نشده است

وی ادامه داد: مصوبه جدید مجلس درباره واردات مشروط خودرو را هنوز دریافت نکرده‌ایم. ما هم معتقدیم صنعت خودرو باید ساماندهی شود و خودرو با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد. درباره واردات خودرو ورود کارشناسی نداشته‌ایم. البته شورای نگهبان باید بر اساس وظیفه خود مصوبه مربوط را با شرع و قانون اساسی بسنجد. شورای نگهبان نسبت به مصوبه پیشین واردات مشروط خودرو ابهام داشت. در آن زمان هیيت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، در نامه‌ای مصوبه مذکور را مغایر با تعداد مختلفی از اصول قانون اساسی اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالعه بیشتر: به کدام خودروها مجوز واردات داده می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد