آمادگی نیروی انتظامی برای جمع‌آوری مزارع غیرمجاز ارز‌های دیجیتال

آمادگی نیروی انتظامی برای جمع‌آوری مزارع غیرمجاز ارز‌های دیجیتال

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا از قاطعیت پلیس در انهدام مزارع غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال خبر داد و گفت: در 20 روز ابتدایی تیرماه 19 هزار دستگاه ماینر کشف و ضبط شد.

مهدی حاجیان، معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا اظهار کرد: با خاموشی‌های گسترده و سراسری اخیر کشور، ناجا با اتخاذ طرح‌های ویژه، مقابله قاطع با مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در 20 روز ابتدایی تیرماه سال جاری با تشدید اقدامات خود موفق به کشف نزدیک به 19 هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شده که در مقایسه با خرداد که آمار کشفیات 8،500 دستگاه بوده، افزایش بی‌سابقه 125 درصدی را نشان می‌دهد. این درحالی است که همچنان تا انتهای تیرماه این آمار قطعا با افزایش بیشتری روبه‌رو خواهد شد که امیدواریم این‌گونه اقدامات در کاهش خاموشی‌ها و قطعی برق موثر باشند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش شدید تولید برق نیروگاه‌ها در کشور و تشدید این خاموشی‌ها، لوازم خانگی و صنعت تولید با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. به همین خاطر در سال مانع‌زدایی از تولید بر اساس اختیارات قانونی برخورد با موانع تولید را تکلیف خود می‌دانیم.

سخنگوی ناجا با اشاره به تاثیر عدم برخورد با فعالیت غیرقانونی این دستگاه‌ها در ظهور برخی پدیده‌های اجتماعی و اقتصادی، بیان کرد: ناجا جهت رفاه حال شهروندان و هموطنان عزیز، آمادگی کامل خود را برای همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط در شناسایی و جمع‌آوری مزارع غیرمجاز ارز‌های دیجیتال اعلام می‌دارد و با جدیت در اجرای قاطعانه قانون، بدون اغماض اقدام خواهد کرد.

 


  • بیشتر بخوانید:
جمع آوری 118 مرزعه رمزارز در همدان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد