الزام کد رهگیری برای 55 قطعه لوازم یدکی خودرو

الزام کد رهگیری برای 55 قطعه لوازم یدکی خودرو

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: علاوه بر باتری و کمک فنر، 53 قلم کالای دیگر حوزه لوازم یدکی خودرو باید برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد مهدی برادران در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت گفت: قطعه سازان باید بتواند اعتماد مردم را به خود جلب کنند و مجموعه اقدامات انجام‌شده در افکار سنجی مردم خود را نشان دهد.

وی با بیان این‌که مردم باید به قطعه سازان داخلی اعتماد کنند، تصریح کرد: مردم باید نتایج مثبت کارها را احساس کنند تا بازار شاهد بهبود جایگاه لوازم‌یدکی ایرانی باشد و در این حوزه اطلاع‌رسانی بسیار مهم است.

ريیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت بیان کرد: احیای نمایندگی‌های خدمات پس از فروش لوازم‌یدکی خارجی نیز در دستور کار است، این موضوع در دفتر خدمات فنی و مهندسی در زیرمجموعه معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت، پیگیری می‌شود.

برادران بابیان این‌که بیش از شش هزار واحد صنفی بدون مجوز داریم، اعلام کرد: این موضوع کار را برای نظارت بر این واحدها و قانونمند کردن بازار سخت کرده است، بنابراین اتحادیه‌ها با همراهی مدیریت شهری سریع‌تر برای ساماندهی مجموعه اصناف و واحدهای بدون مجوز وارد عمل شوند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در مراحل بعدی از شهرداری تهران و سایر کلان‌شهرها برای ساماندهی انبارها و واحدهای صنفی بدون مجوز و اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان دعوت خواهیم کرد.

* الزام اخذ کد رهگیری برای 55 کالای لوازم یدکی خودرو

همچنین علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت نیز در پایان این نشست گفت: علاوه بر باتری و کمک‌فنر، 53 قلم کالای دیگر حوزه لوازم‌یدکی خودرو باید هرچه زودتر برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی افزود: به انجام فرآیند دریافت کد رهگیری توسط توزیع‌کنندگانی که به‌صورت سازمان‌یافته عمل می‌کنند (تولیدکنندگان بزرگ لوازم‌یدکی، خودروسازان و یا فروشگاه‌های اینترنتی) کمک می‌کنیم و مجوزهای لازم را برای موضوعاتی مانند خدمات پس از فروش، گارانتی و... به آن‌ها می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد