بررسی صورت‌های مالی سرخابی‌ها توسط سازمان حسابرسی/ واگذاری پرسپولیس و استقلال در جریان است

بررسی صورت‌های مالی سرخابی‌ها توسط سازمان حسابرسی/ واگذاری پرسپولیس و استقلال در جریان است

بحث واگذاری دو تیم پرطرفدار پایتخت به بخش خصوصی و عرضه سهام آنها در بورس، چندین سال است که مطرح شده، اما هنوز خبری از ورود پرسپولیس و استقلال به بازار سرمایه نیست....

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ پس از گذشت حدود یک دهه از ماجرای واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در فرابورس و اخبار و حواشی آن در دوره‌های مختلف، سرانجام در روز دوشنبه (6 بهمن ماه)، معارفه پرسپولیس در فرابورس صورت گرفت و به گفته علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش، معارفه این باشگاه با فرابورس انجام شد. باشگاه استقلال نیز در مرحله ارسال مدارک برای مشاوره پذیرش است که با ارسال مدارک، زمان معارفه و پس از آن، ورود به هیات پذیرش مشخص خواهد شد.

حسنعلی قنبری، رییس سازمان خصوصی‌سازی، پس از اتمام نشست خبری سهام عدالت که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در جریان است و اولین باشگاهی که سهام آن واگذار خواهد شد، پرسپولیس خواهد بود. به دلیل اینکه اطلاعات باشگاه پرسپولیس، دقیق‌ و منظم‌تر بوده و رسیدگی‌ها، کامل شده است. 

وی افزود: عرضه سهام باشگاه استقلال نیز در جریان رسیدگی قرار دارد و با یک وقفه کوتاه (یک هفته) پس از پرسپولیس واگذار خواهد شد. قرار بر واگذاری سرخابی‌ها در دهه فجر بود، اما قصد داریم واگذاری با دقت کامل صورت گیرد، عجله‌ای رخ ندهد و از اشتباهاتی که میتواند ایجاد شود، جلوگیری کنیم.

قنبری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر ماجرای اخبار مختلف درخصوص عدم شفافیت در صورت‌های مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: شفافیت صورت‌های مالی سرخابی‌ها را سازمان بورس مشخص نمی‌کند و سازمان حسابرسی، مسيول این کار است. پس از تایید و بررسی سازمان حسابرسی، اطلاعات به سازمان بورس تحویل داده می‌شود. 

رییس سازمان خصوصی‌سازی اضافه کرد: بررسی صورت‌های مالی توسط سازمان حسابرسی در مرحله تایید قرار دارد. حساب‌های قبلی تایید شده و در روزهای اخیر، حساب‌های 6 ماهه درخواست شده است که این موضوع نیز در جریان است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد