خودروی جدید رولزرویس که عاشق آن می‌شوید

خودروی جدید رولزرویس که عاشق آن می‌شوید

جدیدترین محصول رولزرویس، یکی از سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا در کلاس سوپرلوکس است. گوست بلک بج با تجهیزات...

نسل حدید گوست در سال 2020 معرفی شد و طراحی رولزرویس را متحول کرد. فراتر از اینکه نمای بدنه‌ی خودرو مورد پسند عامه‌ی مردم یا ثروتمندان بازار جهانی باشد، فروش بسیار خوبی برای گوست جدید شکل گرفته است. این مدل با آستانه قیمت 340 هزار دلار فروخته می‌شود و پیشرانه‌ی 6/7 لیتر 563 اسب بخار V12  دارد.

مهم‌ترین تفاوت گوست بلک بج با مدل استاندارد، به تجهیزات فنی و پیشرانه مربوط است. مدل جدید، موتور تويین توربوشارژ 6/8 لیتر با قدرت 706 اسب بخار و گشتاور 1002 نیوتن‌متر دارد. با این شرایط، گوست بلک بج می‌تواند سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 4/3 ثانیه داشته باشد و نهایت سرعت محدود شده به 250 کیلومتر برساعت فراهم کند. مدل استاندارد رولزرویس گوست، در زمان 4/7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

نسخه‌ی بلک بج، تغییراتی در نمای اصلی دارد. بازطراحی جلوپنجره‌، چهره‌ی این خودرو را متفاوت از گوست استاندارد نشان می‌دهد و البته بهبود آیرودینامیک فراهم می‌کند. مدل بلک بج، در بحث هدایت هوا به سمت پیشرانه و خنک‌کاری موتور نیز عملکرد بهتری دارد.

رولزرویس گوست بلک بج، دو مدل با فاصله‌ی محورهای متفاوت خواهد داشت تا محصولی مناسب علاقه‌مندان کابین بزرگ‌تر (Long wheelbase) نیز ارايه کند. خریدار می‌تواند برای این خودرو، ادوات فیبرکربن بدنه و اگزوزهای استیل جدید با قابلیت کنترل صدا نیز سفارش دهد. گوست بلک بج در پشت، متفاوت از مدل استاندارد، دارای اسپویلر کوتاه متصل به بدنه (Lip spoiler) خواهد بود.

یکی از جذاب‌ترین آپشن‌های رولزرویس گوست بلک بج 2023، تنوع رینگ‌های قابل سفارش از برندهای مشهور ووسن و نویتک است که به سفارش رولزرویس مخصوص این خودرو طراحی شده‌اند. چرخ‌های 22 اینچ با 72 ترکیب رنگ مختلف برای گوست بلک بج وجود دارند.

فنربندی هوایی و سیستم تعلیق گوست بلک بج با فناوری CAN-Tronic رولزرویس، آرامش بسیار بالا برای سرنشینان را فراهم می‌کند. این تجهیزات، ارتفاع بدنه در سرعت‌های 140 کیلومتر برساعت و بیشتر را 4 سانتی‌متر کاهش می‌دهد.

رولزرویس گوست بلک بج 2023 با آستانه قیمت 440 هزار دلار فروخته می‌شود. افرادی که علاقه‌مند تزيینات اختصاصی برای کابین باشند، می‌توانند از طریق شرکت‌های مورد تایید رولزرویس، مثل اسپوفک (Spofec) اقدام به شخص‌سازی نمای داخلی کنند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد