پیشنهاد جبران زیان سهامداران خرد/ منابع جبران زیان از کجا تامین می شود؟

پیشنهاد جبران زیان سهامداران خرد/ منابع جبران زیان از کجا تامین می شود؟

زره‌تن لهونی، عضو هیات ريیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سرمایه‌گذاران خرد بیشترین ضرر را متحمل شده و آسیب دیده‌اند و باید فکری برای جبران ضرر آنها داشته باشیم.

به گزارش نبض بورس، آرش زره‌تن لهونی عضو هیيت ريیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در نشست دیروز این کمیسیون با حضور دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی و ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تاکید بر اینکه در سالی که گذشت بازار بورس با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود، گفت: سرمایه‌گذاران خرد بیشترین ضرر را در این میان متحمل شده و آسیب دیده‌اند و باید فکری برای جبران ضرر آنها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ارزش سهام دولت در شرکت‌های دولتی 385 هزار میلیارد تومان اعلام شده و قرار است که مبلغی از آن واگذار شود، بر این اساس پیشنهاد می‌کنم تا مطابق اصلاحیه بودجه مبلغ پیش بینی شده 10 هزار میلیارد تومان نیز به آن اضافه شود و سپس برای جبران زیان سرمایه‌گذاران خرد مورد استفاده قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات مردم التیام یابد.

زره‌تن تصریح کرد: همچنین در اقدامی دیگر می‌توان 10 هزار میلیارد تومان را برای جبران زیان سرمایه گذاران خرد اختصاص داد، به هر صورت باید به نحوی زیان سرمایه‌گذاران خرد در بازار سرمایه جبران شود.

 

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد