ثبات در بازار ارز / نرخ ارز صرافی ملی امروز سه‌شنبه دوم آذرماه

ثبات در بازار ارز / نرخ ارز صرافی ملی امروز سه‌شنبه دوم آذرماه

نرخ ارز در صرافی‌ ملی دوشنبه نیز اعلام شد که با بدون تغییر نسبت به روز گذشته قیمت دلار رقم 26 هزار و 795 تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز یکشنبه اول آذر نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 26795 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز 26265 تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 30552 تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی 29947 قیمت خورده است.

سیگنال افزایشی مذاکرات به بازار دلار

به عقیده شماری از فعالان، برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند پیش از آغاز مذاکرات هسته‌ای بهتر است تا جایی که می‌توانند قیمت دلار را بالا ببرند. از نگاه آنها، در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به سرانجام برسد، معامله‌گران خواهند توانست که در بالاترین قیمت ممکن، دلار خود را به فروش برسانند. اگر مذاکرات هسته‌ای نیز به سرانجام نرسد، معامله‌گران از قبل خود را با رشد قیمت تا حدی هماهنگ کرده‌اند و از صعود یکباره قیمت جا نخواهند ماند.

با این حال، تاکتیک جدید معامله‌گران در شرایطی در بازار اعمال شده است که ابهام زیادی درباره آینده مذاکرات هسته‌ای وجود دارد. به این ترتیب، در صورتی که خبر مثبتی پیش از مذاکرات هسته‌ای منتشر شود، معامله‌گران تاکتیک خود را تغییر خواهند داد و وارد فاز فروش خواهند شد.

در شرایط ابهام است که معامله‌گران تاکتیک افزایش خریدها را در پیش گرفته‌اند. در واقع به نظر می‌رسد زمانی که مشخص نیست توافقی صورت خواهد گرفت، ترجیح معامله‌گران این است که سناریوی خوش‌بینانه را در معاملات خود لحاظ نکنند. در کنار ابهام درباره آینده مذاکرات هسته‌ای، برخی فعالان اعتقاد دارند که رشد قیمت حواله درهم نیز زمینه‌ساز افزایش خریدها در بازار داخلی شد.

مطالعه بیشتر: نرخ ارز صرافی ملی امروز دوشنبه اول آذرماه

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد