سهمیه بنزین نیسان کم شد!

سهمیه بنزین نیسان کم شد!

از ابتدای اسفندماه سال جاری سهمیه لیتراژی تمامی ناوگان وانت‌بار تک سوز کم‌مصرف از 150 به 120 لیتر و پرمصرف از 250 به 200 لیتر تغییر یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رانندگان نیسان از کاهش سهمیه بنزین سخن می‌گویند، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و در نهایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام می‌کند: از ابتدای اسفندماه سال جاری سهمیه لیتراژی تمامی ناوگان وانت‌بار تک سوز کم‌مصرف از 150 به 120 لیتر و پرمصرف از 250 به 200 لیتر تغییر یافته است و معادل ریالی این تغییرات تا سقف پرداختی فعلی جهت ناوگان ساماندهی شده در قالب سهمیه اعتباری (در کارت‌بانکی مالک یا نماینده قانونی وی) جبران خواهد شد و هیچ‌گونه کاهشی در سهمیه سوخت وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارايه می‌دهند، اعمال نخواهد شد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: سهمیه تخصیصی به وانت‌بارها به دو صورت سهمیه لیتراژی (شارژ بر روی کارت هوشمند سوخت) و سهمیه اعتباری (تخصیص اعتبار ریالی بر روی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب) انجام می‌شود. مجموع سهمیه تخصیص‌یافته بر اساس این دو سهمیه اشاره‌ شده در بند یک به وانت‌بارهایی که توسط متولیان امر (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت صمت که مورد تايید وزارت کشور است) ساماندهی شده‌اند و خدمات عمومی ارايه می‌کنند، به تفکیک وانت‌بار تک سوز کم‌ مصرف از 120 تا 400 لیتر و وانت‌بار تک سوز پرمصرف از 200 تا600 لیتر متناسب با عملکرد خودرو است.

پیش از این اطلاعیه رسمی، صاحبان وانت‌‌بار و نیسان از کاهش 30 تا 50 لیتری سهمیه بنزین خود از ابتدای اسفند ماه خبر داده بودند. این درحالیست که تیر ماه امسال نیز طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی همراه با کاهش سهمیه بنزین وانت‌بارها اجرا شده بود.

یک راننده زامیاد که شغلش باربری وسایل ساختمانی است می‌گوید: سهمیه بنزین من 250 لیتر بود اما این ماه متوجه شدم 200 لیتر شده. قبل از این 450 لیتر بود ، هی کم شد تا رسید به 250 لیتر. این ماه این مقدار را کم کردند اما در مقابل پولی به ما ندادند.

یکی دیگر از رانندگان می‌گوید :من با این ماشین کار می‌کنم، با این وضعیت 10 روز هم نمی‌توانم سر کنم، از اول گفتند به خاطر دوگانه سوزی، سهمیه بنزین ما را کم می‌کنند، این ماه همین مقدار را هم کردند. ما نمی‌دانیم به چه کسی باید شکایت کنیم.

جزيیات بیشتر و گلایه‌های این رانندگان را در گزارش «تغییرات سهمیه بنزین وانت‌بارها» بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد