از کدام بانک وام ازدواج بگیریم؟

از کدام بانک وام ازدواج بگیریم؟

در این گزارش با بررسی وام ازدواج سه بانک رفاه کارگران، سامان و مهر ایران، شرایط این وام‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

تجارت نیوز نوشت: در این گزارش با بررسی وام ازدواج سه بانک رفاه کارگران، سامان و مهر ایران، شرایط این وام‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

وام ازدواج کمترین میزان سود در سیستم بانکی ایران را دارد و فرصت مناسبی برای جوانانی به شمار می‌رود که می‌خواهند زندگی جدیدی را آغاز کنند. گرچه مبلغ این وام شاید تنها بتواند بخش کوچکی از هزینه‌های ازدواج را پوشش دهد، اما شرایط بازپرداخت آن باعث شده که متقاضیان بسیاری داشته باشد.

در این گزارش شرایط سه بانک مختلف که وام ازدواج اعطا می‌کنند را بررسی می‌کنیم تا هر زوج بتوانند وام ازدواج متناسب با نیازهای خود را پیدا کنند.

وام 20میلیونی طرح پیوند رفاه

بانک رفاه کارگران در طرح پیوند رفاه، به واجدان شرایط دریافت وام ازدواج، تا سقف 20میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌کند. این وام نیازی به افتتاح سپرده ندارد اما بازپرداخت آن باید با ضامن رسمی، تضمین شود.

نرخ سود این وام، یک درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن 36ماه است. به این ترتیب، دریافت‌کننده وام 20میلیون تومانی، موظف است هر ماه قسطی 564هزار تومانی را به بانک پرداخت کند. در نتیجه، مجموع رقم بازپرداخت متقاضی به بانک، به 20میلیون و 409هزار تومان می‌رسد.

به علاوه، متقاضی وام طرح پیوند رفاه، باید 100هزار تومان هزینه‌های جانبی شامل تشکیل پرونده و اعتبارسنجی را بپردازد. همچنین وام‌گیرنده، نباید به بانک بدهی یا چک برگشتی داشته باشد و حقوق وی باید حداقل 60 درصد تسهیلات را پوشش دهد.

بانک سامان وام ازدواج 150میلیونی می‌دهد

بانک سامان نیز از بانک‌هایی است که وام ازدواج پرداخت می‌کند. سقف وام این بانک برای زوج‌هایی که پسر زیر 25 سال و دختر زیر 23 سال سن دارند، 150میلیون تومان و برای باقی زوج‌ها، 120 میلیون تومان است. لازم به ذکر است که نوع ضمانت این وام، سند ملک است.

وام ازدواج بانک سامان بدون سود است و دریافت‌کنندگان، تنها چهار درصد کارمزد وام را می‌پردازند. بنابراین هر قسط وام ازدواج بانک سامان، برای وام 150میلیون تومانی، یک میلیون و 363هزار تومان و برای وام 120میلیون تومانی، یک میلیون و 90هزار تومان است. در نتیجه مجموع بازپرداخت گروه اول، 183میلیون تومان و گروه دوم 146میلیون و 400هزار تومان خواهد بود.

شرایط وام 40میلیونی بانک مهر ایران

وام ازدواج بانک مهر ایران که با نام طرح پیوند مهر ایران پرداخت می‌شود، مانند بانک سامان بدون سود است و متقاضیان، تنها چهار درصد کارمزد وام را می‌پردازند. البته سقف این وام 40میلیون تومان و نوع ضمانت آن، ضامن رسمی است.

این وام نیاز به افتتاح سپرده قرض‌الحسنه در بانک مهر ایران دارد و وام‌گیرنده با ایجاد میانگین حساب و واریز مستمری مبلغ به حساب خود، پس از 24 ماه می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

حداکثر زمان بازپرداخت این تسهیلات هم 36ماهه است و هر قسط آن، یک میلیون و 111هزار تومان خواهد بود. به علاوه، هزینه‌های جانبی این وام به یک میلیون و 660هزار تومان می‌رسد.

لازم به ذکر است که در این طرح، وام‌گیرنده می‌تواند همزمان از وام‌های دیگر بانک مهر ایران هم استفاده کند.

پ
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد