اولین واکنش قیمت طلا در سال 1400

اولین واکنش قیمت طلا در سال 1400

قیمت طلای 18 عیار در بازار امروز به یک میلیون و 58 هزار تومان رسید. ريیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: قیمت طلا نسبت به فروردین سال گذشته روند با ثباتی دارد و پیش‌بینی می‌شود که امسال تقاضا برای خرید طلا هم بیشتر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، فروشندگان طلا می‌گویند قیمت طلا مستقیما به روند قیمت دلار بستگی دارد. در اولین هفته کاری فروردین قیمت‌های دلار در صرافی‌ملی، بازار متشکل ارزی و سامانه سنا اندکی کاهش داشت. ظاهرا قیمت دلار در بازار آزاد در حال بازگشت به کانال 24 هزار تومانی است. بنابراین به گفته فعالان بازار پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت طلا تداوم داشته باشد.

قیمت طلا و سکه در فروردین 1400 چه سمت و سویی دارد؟ ريیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: وضعیت بازار طلا و سکه نسبت به فروردین سال گذشته بهتر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود امسال تقاضا برای خرید طلا بیشتر شود و قیمت‌ها نسبت به سال گذشته ثبات داشته باشد.

به گفته ابراهیم محمدولی، در تعطیلات نوروز بازار طلا به دلیل افزایش قیمت دلار نوسان داشت. البته انس جهانی طلا هم به دلیل افزایش تقاضا روند صعودی به خود گرفت و امروز با قیمت یک هزار و 731 دلار معامله شد.

او اظهار کرد: با مدیریت بازار ارز انتظار داریم بازار طلا روند با ثباتی داشته باشد و بازار به آرامش برسد. امروز قیمت طلای 18 عیار به یک میلیون و 58 هزار تومان و سکه طرح جدید به 10 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا امروز 14 فروردین 1400

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد