افت 23 هزار واحدی شاخص کل / کدام نمادها بیشتر معامله شدند؟

افت 23 هزار واحدی شاخص کل / کدام نمادها بیشتر معامله شدند؟

امروز شاخص کل بورس با 23 هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و 384 هزار واحد قرار گرفت. بازار امروز چکونه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس با 23 هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و 384 هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم با هفت هزار واحد منفی در کانال 380 هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس هم امروز به سه هزار و 671 میلیارد تومان رسید.

در پایان بازار امروز نمادهای پارس، شپدیس و فملی بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس گذاشتند. پربیننده‌ترین نمادهای بازار امروز هم شپنا، فسبزوار و شبندر بودند. بیشترین حجم معامله هم امرو برای کمند، خودرو و خگستر ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و 760 میلیارد تومان رسید. همچنین 675 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی و رشد بیش از سه درصد 47 نماد و افت بیش از سه درصد 394 نماد در بازا اتفاق افتاد.

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‎‌بینی بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: بازار فردا به نسبت امروز بهتر خواهد بود. از دلایل مهمی که در ریزش بازار سهام در این روزها نقش مهمی را داشته است طول کشیدن مذاکرات برجام بوده است.

عصاری ادامه داد: عامل مهم دیگری که در افت بازار نقش مهمی را داشته است قیمت‌گذاری دستوری است که دولت هر روز ابهامات بیشتری را در بازار ایجاد می‌کند. در دولت جدید نکاه به قیمت‌گذاری دستوری نه تنها کم نشده است بلکه شدت بیشتری هم گرفته و بورس از این سیاست تاثیر منفی را در بورس گذاشته است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد