بعضی تهرانی‌ها منتظر قطع آب و برق باشند!/ جدیدترین هشدار توانیر و آبفای پایتخت

بعضی تهرانی‌ها منتظر قطع آب و برق باشند!/ جدیدترین هشدار توانیر و آبفای پایتخت

مشترکان پرمصرف تهرانی این هفته منتظر قطع برق و آب باشند. این هشدارهایی است که متولیان آب و برق تهران اعلام کرده‌ و گفته‌اند که تامین پایدار آب و برق پایتخت به مشکل خورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت توزیع نیروی برق تهران، جدول خاموشی‌های این هفته برق پایتخت را منتشر کرد. بر اساس جدیدترین اطلاعیه توانیر قطع برق در سراسر شهر تهران اتفاق می‌افتد و به مناطق خاصی محدود نمی‌شود.

البته پیگیری‌ تجارت‌نیوز از شرکت توزیع برق تهران بزرگ حاکی از آن است که این هفته هم مانند چند هفته اخیر، جدول منتشر شده تنها به خاموشی‌های احتمالی پرداخته و قرار نیست برق مشترکان پرمصرف نوبت‌بندی یا قطع شود.

البته توانیر قبلا هشدار داده بود که برق مشترکان اسراف‌کار را قطع می‌کند. بنا بر اظهارات رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، مشترکان پر مصرف مشترکانی هستند که ماهیانه بیشتر از 300 کیلوات در ساعت برق مصرف می‌کنند و البته تعرفه برق مشترکان پرمصرف، ماهیانه 16 درصد افزایش خواهد داشت.

همچنین امروز معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق کشور به ایلنا گفته بود: مصرف برق در روزهای آینده به 64 احتمالا به هزار مگاوات می‌رسد و بنابراین نیروگاه‌هایی که خارج از مدار هستند باید 2 هزار مگاوات برق تولید کنند تا اختلاف مصرف را پوشش دهیم.

او به جز این وعده داده بود: نیروگاه‌های برقابی در این هفته با حداکثر توان در مدار است تا 2 هزار مگاوات افزایش که از سه‌شنبه به بعد داریم را پوشش دهیم.

بارستانی، مدیرعامل نیروگاه ری هم صبح امروز در این زمینه به باشگاه خبرنگاران گفته بود: تولید نیروگاه ری در چهار ماه نخست امسال حدود 10 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است و در این بازه زمانی، این نیروگاه نزدیک به یک میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است.

شرکت آب و فاضلاب تهران هم هشدار داده است که آب مشترکان پرمصرف را قطع می‌کند.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران هشدار داده بود: بر اساس اخطارهای قبلی، آب مشترکان پرمصرف تهرانی از شنبه همین هفته، روزی دو تا پنج ساعت قطع می‌شود.

برای مطالعه بیشتر در همین مورد، گزارش «قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی» را هم بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد