پیش بینی بورس فردا 24 اسفند 99، بورس سبز می‌ماند؟

پیش بینی بورس فردا 24 اسفند 99، بورس سبز می‌ماند؟

امروز 23 اسفند 99 بورس سبز بود و شاخص کل نیز توانست رشد خوبی را تجربه کند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 23 اسفند 99 بورس سبز شد و شاخص کل نیز توانست رشد خوبی را تجربه کند. در پایان معاملات امروز شاخص کل توانست با افزایش 21442 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 229 هزار و 432 واحدی قرار بگیرد.

 

همچنین شاخص کل هموزن نیز با 1453 واحد افزایش معادل 0.34 درصد به سطح 433 هزار و 277 واحدی رسید.

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در 788 هزار و 729 نوبت معاملاتی، 8 میلیارد و 478 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 80 هزار و 423 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

از 650 نماد حاضر، 55 نماد (9 درصد) در صف خرید و 414 نماد (64 درصد) در صف فروش بودند. 

پالایشی ها امروز مثبت بودند و به همین علت صندوق پالایشی یکم هم سبز ماند. دارایکم نیز به یمن سبزپوشی گروه بانکی سبزپوش بود.

نکته منفی روز جاری دوباره همان موضوع خروج پول حقیقی از بازار بود. خروج پول حقیقی از بازار هر چند امروز کم بود اما به بیستمین روز متوالی رسید. امروز خروج پول حقیقی به 245 میلیارد تومان رسید.

 
بورس فردا چگونه خواهد بود؟

سلمان نصیرزاده کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت نیوز درباره بازار فردا گفت: با توجه به شرایط موجود در بازار، روند فرسایشی بازار ادامه‌دار است. دامنه نوسان باعث کاهش نقدشوندگی شده و ریسکی بودن بازار در روزهای پایانی سال ورود نقدینگی را به بازار کاهش داده است.

ایمان کرمی، دیگر تحلیلگر بازار سرمایه هم گفت: در روز جاری بازار بورس توانست با یک رشد تقریبا خوب نسبت 1.8 درصد نسبت به روز چهارشنبه تغییر کند. همه ما می دانیم که انتهای سال است و زمان تصفیه اعتبارات کارگزاری‌ها می باشد و احتمال افزایش عرضه را در بازار می‌دهیم اما ما در بازار روز جاری مشاهده کردیم که سطح عرضه‌ها قدرتمند نبود و توان خریداران از فروشندگان بیشتر بود اما اگر در روزهای انتهای هفته هم سطح عرضه افزایش پیدا کند امری طبیعی است و برخی مردم برای تهیه مایحتاج شب عید نیاز به نقدینگی دارند.

وی افزود: به هر حال شرایط صعود در بازار فراهم است و از لحاظ بازارهای جهانی نیز قیمت‌ها رشد بسیار خوبی داشته‌اند و بسته محرک اقتصادی آمریکا نیز تصویب شده که قیمت کامودیتی ها را تغییر می‌دهد و شرایط را برای گروه فلزات، معدنی، پتروشیمی و پالایشی بهتر خواهد کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد