صدور مجوز دولت برای واردات گوشت مرغ

صدور مجوز دولت برای واردات گوشت مرغ

هیات دولت به شرکت پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد تا 50 هزار تن گوشت مرغ را با استفاده از ارز ترجیحی (4200 تومانی) خریداری و وارد کشور کند.

باشگاه خبرنگاران: هیات دولت به شرکت پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد تا 50 هزار تن گوشت مرغ را با استفاده از ارز ترجیحی (4200 تومانی) خریداری و وارد کشور کند.

هیات دولت مصوب کرد واردات کالا‌های اساسی، ضروری و میوه شامل برنج، چای، دانه‌های روغنی، مغز گردو، بادام هندی، نهاده‌های دامی، دام زنده، گوشت گاو و گوساله بدون الزام به ارايه گواهی سایر دستگاه‌ها از جمله گواهی GMP انجام و در شبکه توزیع کشور عرضه شود.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ريیس جمهوری برگزار شد، همچنین مقرر گردید میوه‌های گرمسیری و نارنگی نیز از طریق شرکت‌های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از صادرات سال‌های 97، 98 و 99 خود بدون الزام به ارايه گواهی سایر دستگاه‌ها از جمله گواهی GMP انجام و در شبکه توزیع کشور عرضه شود.

هیات وزیران سازمان دامپزشکی و حفظ نباتات را موظف کرد تمهیدات لازم برای بررسی سریع ارزیابی قرنطینه‌ای را در مرز‌ها تدارک ببینند.

همچنین به موجب تصمیم دولت، واردات کالا‌های اساسی و ضروری یاد شده توسط شرکت‌های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل صادرات یکدیگر در سال‌های 97، 98 و 99 خارج از سهمیه ارزی و مقدار تعیین شده بوده و امکان واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله وران و شرکت‌های تعاونی مرزنشین به سایر پیله وران و شرکت‌های تعاونی مرزنشین میسر می‌باشد.

شرکت‌های تعاونی مرزنشین و پیله وران که اقدام به درخواست ورود کالا یا صلح اظهارنامه‌های صادراتی و ثبت آماری نمودند، کارت‌های آنان برای واردات اقلام مذکور رفع تعلیق می‌گردد.

در راستای تسهیل واردات اقلام یاد شده، کارت‌های الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و هرمزگان به صورت سیستمی برای یک دوره یکساله تا پایان سال 1400 تمدید می‌شود.

همچنین بازارچه‌های مرزی شرق کشور برای واردات کالا از تخفیف سود بازرگانی 20 درصد برخودار می‌شوند.

هیات دولت در ادامه، به منظور ترمیم ذخایر استراتژیک گوشت سفید کشور و با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان، به شرکت پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد تا 50 هزار تن گوشت مرغ را با استفاده از ارز ترجیحی (4200 تومانی) خریداری و وارد کشور نماید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد