دلار، طلا را ارزان کرد / آخرین قیمت طلا پیش از امروز 4 اسفند 99

دلار، طلا را ارزان کرد / آخرین قیمت طلا پیش از امروز 4 اسفند 99

آخرین قیمت طلا پیش از امروز، دوشنبه چهارم اسفند ماه 99 چقدر بوده است و علت ارزانی طلا و سکه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین قیمت طلا پیش از امروز، دوشنبه چهارم اسفند ماه 99 چقدر بوده است و علت ارزانی طلا و سکه چیست؟

مطالعه بیشتر: علت اصلی ارزانی دلار چیست؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: بهای سکه در معاملات روز یکشنبه بازار طلا تحت تاثیر تعطیلات بازار جهانی و عقبگرد دلار به کانال 24 هزار تومان کاهش بیشتری یافت. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 11 میلیون و200 هزار تومان فروخته شده که کاهش 320 هزار تومانی را در مقایسه با روز قبل نشان می‌دهد.

کاهش نرخ ارز دربازار داخلی که به دلیل بگو مگوهای سیاسی در مورد مساله برجام و انرژی هسته‌ای ایران مطرح شده و در جهت مثبت بوده، سبب شده قیمت ارز نوسانات زیادی را تجربه کند؛ نوسانات بازار ارز به نوسان نرخ‌ها در بازار سکه و طلا منتقل شده است.

با توجه به روند مثبت صحبت‌ها و اظهارنظرهای سیاسی مثبت درمورد برجام، ارزش پول ملی بالا خواهد رفت. به همین دلیل اکنون شاهد کاهش نرخ ارز در بازار داخلی هستیم وقیمت سکه و طلا نیز با کاهش بیشتری نسبت به چند روز گذشته همراه شده است.

افت 45 دلاری طلا در هفته گذشته

اونس طلا هفته گذشته از شماری از اخبار منفی آسیب دید و حرکت قیمت مایوس‌کننده که 45 دلار کاهش در مقایسه با قیمت نهایی هفته پیش از آن بود، منعکس‌کننده فضای منفی در بازار این فلز ارزشمند بود.هر اونس طلا در معاملات روز جمعه با اندکی بهبود در 1785 دلار بسته شد.

فشارهای کاهشی هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه آمریکا و دلار قوی‌تر روی داد.تحلیلگران می‌گویند قیمت اونس طلا در 1750 دلار فرصت خرید عالی است. علاقه خرید خوبی در بازار فلزات سفید و صنعتی شکل گرفته. اما قیمت طلا تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه 10 ساله نزول کرده است.

بازده اوراق خزانه 10 ساله ابتدای هفته گذشته 15/ 1 درصد بود و تا روز جمعه به 33/ 1 درصد صعود کرد. این امر از جذابیت طلا کاست زیرا رشد بازده، باعث قوی‌تر شدن ارزش دلار آمریکا می‌شود.

آخرین اخبار از طلا را در صفحه ارز و طلا دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد