بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (8دی) / خروج میلیاردی حقیقی‌ ها از وتوصا

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (8دی) / خروج میلیاردی حقیقی‌ ها از وتوصا

افراد حقیقی امروز 440میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام سرمایه‌گذاری توسعه...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 440میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و 650میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 23درصد یعنی 850میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 12درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتوصا»، «فملی» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «سمازن»، «فرابورس» و «تاصیکو» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران معادل 50میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سیمان مازندران با برتری 15میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 24نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 98نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 80میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 480میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد