آخرین قیمت دلار پیش از امروز 27 شهریور + پیش‌بینی قیمت دلار امروز

آخرین قیمت دلار پیش از امروز 27 شهریور + پیش‌بینی قیمت دلار امروز

روند هفتگی دلار منفی شد تا انتظارات شماری از صعودی‌های بازار ارز، تعدیل شود. به‌رغم رشد 50 تومانی روز پنج‌شنبه و رسیدن به قیمت 27 هزار و 400 تومان، اسکناس آمریکایی 4/ 1 درصد از ارزش خود را طی هفته گذشته از دست داد. پیش‌بینی‌ها از بازار ارز چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که روز پنجشنبه مجددا روند قیمت دلار صعودی شد اما سیگنال‌های سیاسی متعددی قابل مشاهده است که احتمالا روند صعودی قیمت دلار را در روز شنبه متوقف کند.

فعال شدن دیپلماسی ایران این بار در دیدار ريیس جمهور با نخست وزیر پاکستان و ريیس جمهور بلاروس، اظهارات جدید سخنگوی کاخ سفید، پایان بحث درباره ایران در شورای حکام و دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان هرکدام سیگنال‌های سیاسی مهم برای قیمت دلار در روز شنبه محسوب می‌شوند.

پنجشنبه 25 شهریور قیمت دلار متاثر از نااطمینانی‌های سیاسی طبق انتظار عمل کرد و مجددا روندی صعودی به خود گرفت و به کانال 25400 تومان افزایش یافت. اما در روز شنبه احتمالا این روند به مانند پنجشنبه نباشد.

ابراهیم ريیسی در دیدار با نخست وزیر پاکستان، با بیان اینکه باید تلاش کرد حکومتی در افغانستان شکل بگیرد که برخاسته از اراده آحاد مردم این کشور باشد، گفت: استقرار امنیت در مناطق مرزی می‌تواند ظرفیت‌های قابل توجه این مناطق برای تعاملات و تبادلات اقتصادی و تجاری را فعال کرده و به شکوفایی آبادانی این مناطق نیز کمک کند.

وی در دیدار با ريیس جمهور بلاروس نیز با تاکید بر اینکه اولویت دولت من اقتصادی است، گفت: به دنبال توسعه مناسبات اقتصادی در منطقه هستم و به وزرای اقتصادی و فنی دستور داده‌ام پیگیر اجرای توافقات مشترک باشند.

علاوه بر این، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در ایران تاکید کرده که ريیس جمهور بایدن همچنان معتقد است مسیر دیپلماسی با ایران بهترین راه در بین گزینه‌هاست.(ایسنا)

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی دلار شنبه 27 شهریور/ خریداران دلار احتیاط کنند

دنیای اقتصاد نوشت:

روند هفتگی دلار منفی شد تا انتظارات شماری از صعودی‌های بازار ارز، تعدیل شود. به‌رغم رشد 50 تومانی روز پنج‌شنبه و رسیدن به قیمت 27 هزار و 400 تومان، اسکناس آمریکایی 4/ 1 درصد از ارزش خود را طی هفته گذشته از دست داد. افت دلار در یک هفته مانده به پایان شهریورماه در حالی رقم خورد که این ارز دو هفته پیش، نزدیک به 2 درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود. برخی فعالان کاهش بهای دلار در هفته جاری را ناشی از تغییر‌ انتظارات معامله‌گران دانستند.

از نگاه آنها مجموع اخبار از مذاکرات هسته‌ای و روابط ایران و غرب، مثبت بود و همین موضوع موجب شد معامله‌گران شانس از میان رفتن تحریم‌ها را جدی‌تر بگیرند و در نتیجه، میزان فروش‌های بازیگران ارزی بیشتر شود. به گفته فعالان، تغییر علامت بازدهی دلار در هفته گذشته نشانه‌ای از ایجاد وضعیت جدید در بازار ارز بود. با این حال، شماری از معامله‌گران اعتقاد دارند در صورتی که دلار بتواند به بالای سطح 27 هزار و 500 تومان برگردد، بازار به سوی افزایشی‌ها متمایل خواهد شد.

مقاومت بزرگ در بازار ارز

هفته گذشته، بازار در هیچ شرایطی توان شکست محدوده 27 هزار و 800 تومانی را از خود نشان نداد. با برخورد به این محدوده، به طور معمول، ‌میزان فروش‌ها در بازار بیشتر می‌شد. تحلیل‌گران فنی اعتقاد داشتند برای اینکه تقاضا در بازار ارز به شکل معناداری افزایش پیدا کند، نیاز است که محدوده مقاومتی 27 هزار و 800 تومانی شکسته شود.

عامل دیگری که در هفته گذشته سد راه بازیگران افزایشی شد، عدم افزایش نرخ حواله درهم بود. نرخ حواله درهم در هفته‌ای که گذشت، نتوانست خود را بالای محدوده 7 هزار و 500 تومان تثبیت کند. در صورتی که درهم بالای محدوده یاد شده تثبیت شود، می‌تواند حتی اسکناس آمریکایی را به بالای سطح 27 هزار و 500 تومانی ببرد.

دو نیمه متفاوت روز پنج‌شنبه

بازار ارز در روز پنج‌شنبه دو نیمه متفاوت را تجربه کرد. در ساعات ابتدایی روز اوضاع بیشتر به کام فروشندگان بود. افزایش فعالیت آنها موجب شد اسکناس آمریکایی تا محدوده 27 هزار و 200 تومانی کاهش پیدا کند. با این حال، با بسته شدن صرافی‌ها و تعطیلی فعالیت بانک‌ها، نوسان‌گیران در موقعیت خریدار وارد بازار شدند و توانستند قیمت اسکناس آمریکایی را بالا بیاورند.

ساعت 4 بعدازظهر روز پنج‌شنبه اسکناس آمریکایی در محدوده 27 هزار و 400 تومان معامله شد که 50 تومان بیشتر از روز سه‌شنبه بود. چهارشنبه شب عنوان شده بود که جو بایدن همچنان معتقد است روند دیپلماتیک با ایران بهترین گزینه است و این مساله بر انتظارات بازیگران داخلی اثر داشت. مجموع اخبار سیاسی روزهای اخیر، برخی معامله‌گران را به این نتیجه رسانده است که ممکن است، به زودی مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شود.

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد