ریزش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

ریزش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

نرخ بازار آزاد به نرخ مرکز مبادله می رسد و به تبعیت از آن عمل می کند.

با مشخص شدن 63 سرفصل مجاز به تخصیص ارز و شدت گرفتن عرضه ها در مرکز مبادله ارز و طلا ، شاهد آن بودیم که بازارهای غیر رسمی به سرعت روند نزولی خود را آغاز کرد و در کمتر از یک هفته نرخ دلار به کف کانال 50 هزار تومانی رسید.

در ادامه نیز همانطور که اکثر کارشناسان بازار پیش بینی می کردند، دلار اولین قدم خود را در کانال 40 هزار تومان بر زمین گذاشت تا پیش بینی ها در خصوص ریزش قیمت دلار به کمتر از 45 هزار تومان به واقعیت نزدیک تر شود.

کارشناسان بازار بر این باورند ، در صورت شکست کانال 50 هزارتومانی ، قیمت دلار طی مدت زمان بسیار کوتاهی به 45 هزار تومان خواهد رسید و مجال خروج را از خریداران ارز خواهد گرفت.

از این رو توصیه مدیران صرافی ها و کارشناسان بازار ارز این است که خریداران ارز برای مواجه با قیمت های پایین تر خود را آماده کنند و در معاملات خود ریسک های فعلی سرمایه گذاری در بازار ارز را در نظر داشته باشند.

ریسک هایی که از طریق سیاست گذاری های بانک مرکزی مبنی بر ایجاد پیمان های پولی با کشورهای محتلف تقویت خواهد شد و با میسر شدن امکان تجارت بدون دلار ، دیگر نمی توان کف قیمتی مشخصی را برای این ارز متصور بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد