سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه در پروژه‌های ریلی و بندری ایران

سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه در پروژه‌های ریلی و بندری ایران

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر احیای راه ابریشم، از سرمایه‌گذاری موسسات مالی - اعتباری کشورهای همسایه در پروژه‌های ریلی و بندری ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در توییتر نوشت: در نشست بین‌المللی راه‌آهن خاورمیانه ابوظبی، پیرامون صدور خدمات فنی و مهندسی و حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های ریلی کشورهای منطقه و سرمایه‌گذاری موسسات مالی - اعتباری کشورهای همسایه در پروژه‌های ریلی و بندری ایران توافقات خوبی صورت گرفت. راه ابریشم احیا خواهد شد.

بذرپاش که روز گذشته و به دعوت رسمی وزیر انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی به‌عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در کنفرانس راه‌آهن خاورمیانه 2023 در ابوظبی حضور یافته بود، علاوه بر شرکت در نشست ریلی بین‌المللی خاورمیانه غرب آسیا و بازدید از نمایشگاه ریلی با معاون رییس امارات دیدار و گفتگو کرد.

از سرگیری روابط ایران و امارات در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی 

در حاشیه نشست ریلی بین‌المللی خاورمیانه، وزرای راه و شهرسازی ایران و وزیر انرژی و زیرساخت امارات در ابوظبی مذاکره و بر پیگیری روند گسترش مبادلات تاکید کردند. در این دیدار مهرداد بذرپاش که با دعوت رسمی سهیل المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت به امارات سفر کرده بود، در دیدار جداگانه اقدامات دو طرف برای افزایش مبادلات را مورد بررسی قرار داد. او در حاشیه این دیدار اظهار کرد: کریدور ساحلی جنوب کشور تا دوسال آینده به پایان می‌رسد که ظرفیت خوبی دارد.

همچنین در این دیدار سهیل المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت  تصریح کرد: تمرکز امارات توسعه روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌خصوص ایران به‌طور ویژه است. استفاده از کریدور شمال به جنوب از طریق ایران، فرصت مناسبی برای امارات است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان علاوه بر مذاکره با همتای حمل و نقلی خود با ريیس کمیسیون مشترک اقتصادی امارات متحده عربی دیدار و مذاکره داشت که مقرر شد نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار و افزایش مبادلات در دستور کار دو طرف قرار گیرد.

مشتاق گسترش روابط با ایران هستیم 

بذرپاش همچنین در حاشیه نشست ریلی بین‌المللی غرب آسیا در دیدار جداگانه با جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر استقبال ایران از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: ایران دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع و مناسبی است که برای کشورهای خلیج فارس فرصتی برای حضور و مشارکت وجود دارد. ایران فرصت مناسبی برای همکاری  در شقوق مختلف حمل و نقل را دارد.

در این نشست جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر گسترش روابط تاکید و ضمن ابراز امیدواری نسبت به سفر به تهران، اعلام کرد: در آینده نزدیک می‌توانیم فرصت های مناسبی را در ارتباط با ایران داشته باشیم. اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر همکاری بدون مداخله دولت ها تاکید دارند و گسترش روابط با ایران مدنظر این شورا است.

وزیر راه و شهرسازی بعد از سفری یک روزه به ابوظبی بامداد امروز سه‌شنبه به تهران بازگشت. 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد