افزایش قیمت مسکن در کانادا

افزایش قیمت مسکن در کانادا

رونق بازار مسکن کانادا می‌تواند تغییر نرخ بهره را به تاخیر بیاندازد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، تحلیلگران، اظهار کردند که نشانه‌های بهبود در بازار مسکن کانادا پس از یک رکود یک ساله در شرایطی که انتظار می‌رود هزینه‌های استقراض بیشتر باعث کندی بسیاری از بخش‌های دیگر اقتصاد شود، می‌تواند تورم را افزایش داده و تغییر نرخ بهره توسط بانک مرکزی را به تاخیر بیاندازد.

رشد بازار مسکن پس از آن اتفاق افتاد که بانک مرکزی کانادا کمپین افزایش نرخ بهره خود را در ماه گذشته متوقف کرد و نرخ معیار را در بالاترین حد 15 سال اخیر 4.50 درصد از ژانویه قرار داد.

علاوه بر این، تحلیلگران می‌گویند که تاکنون هزینه‌های استقراض بالاتر، استرس مالی کمتری را برای خریداران مسکن به وجود آورده، بنابراین بازار مجبور به پذیرش سیل عرضه از سوی فروشندگان اجباری نبوده است.

بانک مرکزی کانادا برای بازگرداندن تورم به هدف دو درصدی خود، روی رشد اقتصادی کندتر حساب می‌کند. بازگشت مجدد در بازار مسکن می‌تواند فعالیت را تقویت و به‌ طور مستقیم به فشار قیمت‌ها کمک کند.

هزینه سرپناه با 30 درصد بیشترین میزان را در شاخص قیمت مصرف‌کننده کانادا دارد. تحلیلگران می‌گویند که قیمت مسکن به شدت قابل مشاهده است، بنابراین افزایش می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر انتظارات تورمی داشته باشد.

میانگین قیمت یک خانه در منطقه تورنتو بزرگ، پرجمعیت‌ترین منطقه شهری کانادا، در ماه آوریل به صورت ماهانه برای سومین ماه متوالی افزایش یافت، در حالی که فروش نیز بالاتر رفت و سایر بازارهای بزرگ نیز افزایش‌هایی را نشان داده‌اند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد