مردم دغدغه تامین کالاهای اساسی را ندارند

مردم دغدغه تامین کالاهای اساسی را ندارند

ريیس کل گمرک کشور گفت: هم اکنون در بنادر ما حدود 4 میلیون تن کالای اساسی موجود است که شامل 25 قلم کالای اساسی از جمله...

علیرضا مقدسی ريیس کل گمرک کشور با اشاره به دستورالعمل‌ها و سیاست گذاری‌های انجام شده توسط دولت اظهار کرد: کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور تامین شده و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

مقدسی تصریح کرد: هم اکنون در بنادر ما حدود 4 میلیون تن کالای اساسی موجود است که شامل 25 قلم کالای اساسی از جمله گندم، جو، نهاده‌های دامی و… می‌شود.

وی با بیان اینکه: در حال حاضر حدود 400 هزار تن از این مقدار در اسکله‌ها در حال تخلیه و بارگیری هستند و علاوه بر آن حدود 800 میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه است که به تدریج وارد اسکله خواهند شد افزود: تشریفات گمرکی مانند فرایند صدور مجوز، انجام امور آزمایشگاهی، استاندارد و قرنطینه برای این 4 میلیون تن کالای اساسی در حال انجام است.

ريیس کل گمرک کشور همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور‌های اروپایی، کشور‌های منطقه و به نوعی تمام کشور‌ها در تامین کالای اساسی با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در ایران خوشبختانه با تدابیر انجام شده در بحث تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت و اعتبارات اختصاص یافته، کلیه کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور خریداری می‌شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد