رشد یا ریزش شاخص بورس در حیطه قدرت سازمان بورس نیست

رشد یا ریزش شاخص بورس در حیطه قدرت سازمان بورس نیست

بورستهران- ایرنا- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت بورس نشانگر بسیاری از پارامترهای اقتصادی کشور است و وظیفه سازمان بورس، رشد شاخص نیست بلکه حفظ و صیانت از حقوق سهامداران وظیفه اساسی و خطیر سازمان بورس است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نوید خاندوزی با مثبت خواندن بسته‌ها و اقدامات حمایتی از بازار سرمایه و سهامداران اظهار کرد: در کنار رفتارهای حمایتی، لازم است به بازار دو شوک داده شود. یک شوک موقتی است که تاثیر مثبت حدود 2 هفته‌ای بر بازار می‌گذارد و روند بازار را تعییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کنار این شوک، لازم است زمینه‌ها و بسترهایی برای بازار فراهم شود تا تاثیر ماندگار و بلندمدتی برجای بگذارد، افزود: نخستین بستر در همین راستا، بازگشت اعتماد به بازار است. اکنون رفتار فعلی دولت، در موضوعاتی همچون نرخ سود بین‌بانکی، نرخ‌گذاری دستوری و بودجه، اعتماد سرمایه‌گذار را به همراه ندارد.

خاندوزی  با بیان اینکه در شرایط فعلی باید موضوع قیمت‌گذاری دستوری حل شود تا زمینه‌ها برای بازگشت اعتماد به بازار فراهم شود، گفت: در شرایط کنونی لازم است موضوعاتی همچون نرخ گاز در بودجه، فشاری که نرخ سود یا اوراق اخزا به بازار می‌آورد، پایین نگاه داشته شدن نرخ نیمایی به شکل دستوری، حل و فصل شود، تا اقداماتی همچون تزریق پول به بازار یا بسته‌های حمایتی مفید واقع شوند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه رشد یا ریزش شاخص بورس در حیطه قدرت سازمان بورس نیست، تصریح کرد: وضعیت بورس نشانگر بسیاری از پارامترهای اقتصادی کشور است و وظیفه سازمان بورس، رشد شاخص نیست بلکه حفظ و صیانت از حقوق سهامداران وظیفه اساسی و خطیر سازمان بورس است.

وی احقاق حقوق سهامداران را بر رشد شاخص ارجح خواند و افزود: سازمان بورس در اجرای این وظیفه مهم خود به عنوان حافظ منافع سهامداران باید در برابر اموری همچون نرخ‌گذاری دستوری قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد